Kingston vil afholde Dota 2, overclocking finaler og demonstrere kommende produkter under CES 2014

• Fire professionelle eSportshold konkurrerer i Dota 2 om $50.000 (USD)

• Fem finalister vil konkurrere om de højeste overclocking benchmarks

• Kingston vil demonstrere kommende DDR4-, HyperX- og SSD-produkter

Kingston Technology Europe Co LLP, et datterselskab af Kingston Technology Company Inc., den uafhængige verdensførende indenfor hukommelsesprodukter, vil afholde den live finale for deres Dota 2 og overclocking globale konkurrence i løbet af 2014 International Consumer Electronics Showet i Las Vegas, Nev. Derudover vil Kingston® fremvise de nye spændende produkter og teknologier, der kommer i år.

Dota 2 er et konkurrencepræget spil med action og strategi, der spilles både professionelt og afslappet af millioner af lidenskabelige fans over hele verden. HyperX® Dota 2 Liga turneringen begyndte online i oktober sidste år med 16 professionelle gaming teams fra hele verden. De fire finalister er: Alliance fra Sverige, Vici Gaming fra Kina, Team Liquid fra Holland og Fnatic fra Europa. De fire teams vil kæmpe live om $50.000 (USD) i præmiepenge.

HyperX OC Takeover (HOT) konkurrencen begyndte i oktober i forbindelse med HWBOT, den ledende informative hjemmeside for overclockere og præstationsentusiaster. Deltagere konkurrerede om at indsende de højeste benchmarks for Maksimal hukommelsesfrekvens, Super PI og Intel® XTU i en åben online-kvalifikationsrunde. Fem finalister fra Kina, Polen, Sydafrika og USA vil konkurrere om pladsen, med komponenter leveret af Kingston og deres partnere: ASUS, Cooler Master og Intel®. Ud over de $10.000 (USD) i præmier er der en $1.000 (USD) bonus for alle, der bryder en verdensrekord i en af finalens kategorier.

Ud over de to konkurrencer vil Kingston demonstrere kommende produkter og teknologier:

• Den nye LSI SF3700 Flash Controller giver højere ydelse, pålidelighed og udholdenhed. Kingston vil vise forskellige formfaktorløsninger, der vil blive frigivet senere på året som en del af deres SSDNow familie.

• 384GB af funktionelle 2133MT/s DDR4 registrerede DIMM'er på 1.2V.

• Overclocking af PC'er med små formfaktorer (Intel® NUC, Gigabyte™ Brix, og Zotac® ZBox) ved hjælp af HyperX Plug-n-Play SO-DIMM-moduler.

• High-end HyperX hukommelse, vil blive brugt til at behandle 4K videoteknologi ved hjælp af Battlefield 4 og video optaget med et GoPro® HERO3+ Black Edition kamera.

For mere information besøg venligst www.kingston.com/en/

Kingston Technology

mnielsen@kingston.eu

Kingston is celebrating 25 years in the memory industry. The company was founded on October 17, 1987, and has grown to become the largest third-party memory manufacturer in the world. The 25th anniversary video can be found here along with more information, including a timeline of Kingston's history. In addition, HyperX memory is celebrating its 10th anniversary. The first HyperX high-performance memory module was released in November 2002.

Kingston can be found on:

About Kingston Technology Company, Inc.

Kingston Technology Company, Inc. is the world’s largest independent manufacturer of memory products. Kingston designs, manufactures and distributes memory products for desktops, laptops, servers, printers, and Flash memory products for PDAs, mobile phones, digital cameras, and MP3 players. Through its global network of subsidiaries and affiliates, Kingston has manufacturing facilities in California, Taiwan, China and sales representatives in the United States, Europe, Russia, Turkey, Ukraine, Australia, India, Taiwan, China, and Latin America. For more information, please call 44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/europe