Når farvelaserprinteren også skal kunne skanne, kopiere og faxe

Brother’s nye DCP-9055CDN og MFC-9460CDN alt-i-en maskiner har krudtet i sig til at blive kontorets farverige arbejdsheste. De to farvelaserprintere har automatisk duplex og kan også fotokopiere og skanne – MFC-9460CDN sågar faxe i farver

Kontorer, hvor op til 10 eller flere medarbejdere deles om en fælles printer, er den oplagte målgruppe til Brother’s to nye alt-i-én maskiner DCP-9055CDN og MFC-9460CDN.

I begge tilfælde er der tale om professionelle og driftssikre alt-i-én farvelaserprintere, der ikke kun kan udskrive hurtigt, men også skanne og fotokopiere. Brother MFC-9460CDN har desuden en hurtig farvefax indbygget i sit kompakte, diskret designede kabinet.

Inkjet eller laser?
På det danske marked er Brother måske mest kendt for sit store udvalg af fleksible alt-i-én printere på inkjet-basis, som i dag står og arbejder i tusindvis i danske hjem og mindre virksomheder.

Nogle gang er de prisbillige alt-i-en inkjetprintere imidlertid ikke tilstrækkelige: Der er brug for professionelle laserprinteres hurtighed, ekstra driftssikkerhed og større kapacitet. Så er det på tide at kigge på Brother’s to nye alt-i-én farvelaserprintere DCP-9055CDN og MFC-9460CDN.

Begge er udviklet til krævende kontorbrugere og kan snildt håndtere 10 eller flere brugere på samme printer.

Hurtige, sikre og miljørigtige
Brother DCP-9055CDN og MFC-9460CDN er grundlæggende ens med en hurtig farvelaser, farvekopimaskine og farveskanner. Den store forskel ligger i, at MFC9460CDN også har en farvefax indbygget.

Begge maskiner kan udskrive op til 24 sider i minuttet i både farve og sort/hvid. Hvis man vil spare papir – eller f.eks. udskrive rapporter – kan de to Brother-nyheder printe automatisk på begge sider af papiret (duplex). I så fald sker det med en hastighed på 14 sider ( 2 gange 7 sider) i minuttet.

DCP-9055CDN og MFC-9460CDN er beregnet til at indgå i kabelbaserede netværk, og i den forbindelse har Brother sørget for ekstra sikkerhed i form af SSL og 802.1x kryptering af de sendte data.

Og som alle Brother’s nye kontormaskiner er DCP-9055CDN og MFC-9460CDN miljørigtige, omkostningsbesparende og små ”strømslugere”.

Af samme grund er de begge Svanemærkede og godkendte af Energy Star og Der Blaue Engel, hvor sidstnævnte er verdens formentligt skrappeste miljøkrav til printerne.

Strømforbruget på Brother DCP-9055CDN er da også nede på 1,76 kWh (TEC) og under 1,2 watt i Brother’s nye ”deep sleep” standby mode.

Priser og levering
Brother DCP-9055CDN er i butikkerne hos danske Brother-forhandlere nu, mens Brother MFC-9460CDN først dukker op på vores breddegrader i begyndelsen af december.

Brother DCP-9055CDN koster typisk 3.599 kroner ekskl. moms (4.499 kroner inkl. moms).

Brother MFC-9460CDN vil typisk kunne købes for 4.399 kroner ekskl. moms (5.499 kroner inkl. moms).

Marketingchef Henning Elkjær, Brother International (Danmark) A/S, telefon 43 31 31 31,  e-mail: he@brother.dk
eller
Leif Bomberg, KommunikationsGruppen, tlf: 33 98 00 00, e-mail leif@kommunikationsgruppen.dk

Foto 1:
Brother MFC-9460CDN er en professionel alt-i-én farvelaserprinter, der kan både udskrive, skanne, fotokopiere og faxe i farver.

Foto 2:
Brother DCP-9055CDN passer til virksomheder og kontorer, hvor op til 10 eller flere brugere deles om samme alt-i-én farvelaserprinter.

Brother International (Danmark) A/S er en førende leverandør til det danske marked. Selskabet er eneimportør af printere, alt-i-én printere, telefax, mærkningssystemet P-touch og skrivemaskiner. Brother leverer produkter af høj kvalitet med ydelse og funktionalitet i topklasse – alt sammen til konkurrencedygtige priser. Flere af Brother’s produkter er markedsledende. Brother’s produkter sælges og distribueres gennem et landsdækkende net af forhandlere og distributører. Brother International (Danmark) A/S har 29 medarbejdere på sit kontor i Ishøj. Se mere på www.brother.dk eller www.brother.com