Nye Brother alt-i-én-printere klarer det lille kontorarbejde i en ruf

Brother har sendt tre nye modeller i sin netop lancerede J-serie af prisbillige alt-i-én-printere på det danske marked. Brother DCP-J315W, DCP-J515W og MFC-J615W byder på forskellige features, men passer alle perfekt til den mindre virksomhed, afdelinger i et større firma eller til hjemmekontoret.

For et par måneder siden annoncerede Brother, at man havde en helt ny generation af inkjet-baserede alt-i-én-printere på vej.

Den første model i serien -  Brother DCP-J715W - er siden blevet en solid salgssucces, men har savnet nogle "brødre", der kunne dække behovet både i billigere prisklasser og hos mere krævende kunder.

De nye familiemedlemmer kommer nu i skikkelse af modellerne Brother DCP-J315W, DCP-J515W og MFC-J615W, der tilbyder forskellige features og placerer sig i de populære prisklasser mellem 800 og 1.250 kroner inkl. moms.

Meget hurtigere end forgængerne
For alle tre nye Brother-maskiner gælder, at de bygger på den nyeste teknologi inden for inkjet-printere. Desuden er alle tre forsynet med trådløst netværk.

Den nye J-serie af alt-i-én-printere rummer bl.a. en ny printermotor, som ved høje opløsninger (op til 6.000 punkter pr. tomme) gør maskinerne næsten dobbelt så hurtige som forgængerne. Samtidig er farvegengivelsen på de nye Brother-modeller blevet finpudset og synligt forbedret.

Miljørigtige printere
Med de nye DCP-J315W, DCP-J515W og MFC-J615W modeller henvender Brother sig til mindre og mellemstore virksomheder og til de stadigt mere udbredte hjemmekontorer, hvor man kombinerer det professionelle arbejde med familiens behov for farveprint, farveskanning og farvekopi - samlet i samme letbetjente og kompakte alt-i-én-printer.

Alle tre Brother-nyheder er både Energy Star- og Blauer Engel-godkendte for lavt strømforbrug og høj miljørigtighed. Desuden anvender alle J-modeller fire separate blækpatroner, så brugeren kun skal udskifte den, der er løbet tør. Det sparer penge og skåner miljøet.

Meget power for pengene
De nye Brother DCP-J315W og DCP-J515W er langt hen ad vejen ens i ydelse og funktioner. Der er dog en del forskelle mellem de to modeller:

Først og fremmest kommer den dyrere DCP-J515W med et stort 8,2 centimeters farvedisplay på fronten mod lillebrorens mere beskedne 4,8 centimeters skærm.

DCP-J515 er også forsynet med en særlig bakke til fotopapir i 10x15 cm format, hvilket de mange, som printer fotos, som regel sætter pris på. Og endelig tager DCP-J515W kun 30 sekunder om at udskrive et fotoprint, mens lillebror DCP-J315W tager 49 sekunder.

Begge maskiner er forsynet med trådløst netværk og Media Card Centre, der gør det muligt at udskrive direkte fra forskellige typer hukommelseskort.

Både Brother DCP-J315W og DCP-J515W kan udskrive 28 sider i farver i minuttet og 35 sider i sort/hvid. Prismæssigt placerer de sig til henholdsvis 799 og 899 kroner inkl. moms.

MFC-J615W - hvis der er behov for fax og dokumenthåndtering
Når Brother bruger betegnelsen MFC om en maskine, betyder det, at alt-i-én-printeren også har indbygget telefax - ud over print, skan og fotokopi.

Det gælder også for den nye Brother MFC-J615W, der tilmed har en 15-arks automatisk dokumentføder i toppen, som gør det nemt at håndtere større dokumenter til kopi, print, indskanning og faxafsendelse.

Brother MFC-J615W, der skal koste 1.249 kroner inkl. moms, udskriver 28 sider i farver i minuttet og 35 sider i sort/hvid. Telefaxdelen arbejder med farver, og maskinen er forsynet med et stort 8,2 centimeters farvedisplay, der gør betjeningen nem og overskuelig.

MFC-J615W har mange praktiske funktioner, herunder også PictBridge, så man kan udskrive sine digitalbilleder fra kameraet direkte uden at involvere en pc. Og selvfølgelig kan man også skrive direkte til eller lagre filer direkte på en USB-nøgle.

Priser og levering
Brother DCP-J315W vil typisk blive solgt til priser på 799 kroner inkl. moms (639 kroner ekskl. moms). Brother DCP-J515W skal koste 899 kroner inkl. moms (719 kroner ekskl. moms) og Brother MFC-J615W 1.249 kroner inkl. moms (999 kroner ekskl. moms). Alle tre modeller fås hos Brother's forhandlere landet over.

Brother DCP-J315W er en kompakt og prisbillig alt-i-én-printer, som bl.a. tilbyder et trådløst netværk.

Brother DCP-J515W er en god alt-i-én-løsning til det mindre kontor - i virksomheden eller i privaten. Betjeningen foregår bl.a. via et stort 8,2 centimeters farvedisplay.

Fotos
Billeder i højere opløsning kan downloades fra adressen http://www.brother.dk/billeder

Marketingchef Henning Elkjær, Brother International (Danmark) A/S, telefon 43 31 31 31,  e-mail: he@brother.dk

eller