Brød og bagværk ligger i overhalingsbanen hos Q8

Q8s servicebutikker landet over har nu samme store udvalg af brød og bagværk af høj kvalitet som den gammeldags håndværksbager. Q8s "bake-off" koncept er blevet en stor succes og er i fuld gang med at forvandle traditionelle servicestationer med bilvask til convenience butikker med en stærk profil på kvalitet og sunde madvarer

Q8 sætter nu alle sejl for at blive kendt og anerkendt som det oplagte alternativ til den traditionelle bagerbutik.

Gennem en landsdækkende kampagne, der har titlen ”Lidt bedre brød,” vil Q8 i de kommende uger* markere, at kæden sælger brød og kager af samme høje kvalitet hos Q8 som hos byens gamle bager. Kampagnen involverer de fleste af Q8s servicestationer landet over,.

Q8 har efterhånden et lige så stort udvalg af brødtyper og bolle-varianter som et traditionelt bageri. F.eks. står der i dag 18 forskellige slags morgenbrød, 12 forskellige slags hele brød og 15 forskellige typer brødsnacks, kager osv på hylderne hos Q8.

Mange af brødtyperne stammer fra et lille håndværksbageri i Vestjylland. Vadehavsbageriet leverer nu 10 forskellige brødtyper til Q8, herunder fuldkornsbrød som lever op til fuldkornslogets krav og mærket med dets orange mærke. Desuden importerer Q8 bl.a. specialbrød fra udlandet.

For nylig blev Q8 som første olieselskab i Danmark optaget som partner i Fuldkornspartnerskabet, der bl.a. støttes økonomisk af  Fødevarestyrelsen.

I forbindelse med Q8s nye landsdækkende kampagne, som indledes i denne uge, vil der være særtilbud på flere brødprodukter. De vil blive solgt til priser langt under, hvad man normalt skal betale for kvalitetsbagværk.

Både til den sunde og den søde tand
Q8 er i fuld gang med at forvandle sig fra at have en kæde af servicestationer med bilvask til at blive en kæde af moderne Qvik To Go convenience butikker med fokus på friske og sundere madvarer – butikker, der også sælger brændstof og bilvask.

Q8 eksperimenterer med flere nye former for brødsalg. F.eks. kan kunderne på mange Q8 servicestationer forudbestille morgenbrød, der så ligger frisk og indpakket næsten morgen - lige til at tage med.

Q8 glemmer dog ikke tankstationernes traditionelle bestsellere:

”De nye brødtyper er et supplement til vores kendte madvarer og et tilbud til kunderne om, at de kan få et sundere alternativ. Men man vil selvfølgelig fortsat kunne købe f.eks. franske hotdogs, wienerbrød, pizza, slik, snacks og cola i vores butikker,” siger Kategoriansvarlig Nicolai Kryger Mortensen fra Q8.

* Q8s landsdækkende brødkampagne kører i ugerne 5 til 11.

Nærmere oplysninger:

Mobiltelefon: 40 94 27 06
Email: jysn@q8.dk

Q8 tilbyder 18 forskellige slags morgenbrød, 12 forskellige slags hele brød og 15 forskellige typer brødsnacks, kager osv.

((Billedet er til redaktionens fri anvendelse.))