Nu går man på café hos Q8

Tag en slapper med en god kop kaffe, inden du ræser videre i trafikken. Q8 har stor succes med nyindrettede café-hjørner på sine servicestationer. Her kan travle bilister og andre trafikanter tanke økologisk kvalitetskaffe og putte frisk økologisk mælk i

Olieselskabet Q8 med 176 servicestationer landet over er for alvor ved at stjæle kaffe-elskerne fra de traditionelle caféer.

Siden Q8 for knap et år siden indførte nye kaffesorter af højere kvalitet og professionelle Café Espresso maskiner, er kaffesalget på Q8s servicestationer, vokset eksplosivt.  Målt i omsætning er kaffesalget steget med 46 pct. og målt på antal kopper 20 pct.

Q8 kan samtidig mærke, at man har fået mange nye kunder ind i butikkerne, som går målrettet efter at få en kop kvalitetskaffe. På den måde har mange Q8-servicestationer fået små caféer med egne caféborde og et stort udvalg i trendy kaffevarianter og lidt sødt til kaffen.

En stor del af kunderne i Q8s butikker er dog fortsat bilister, chauffører og andre travle trafikanter. Dem henvender Q8 sig bl.a. til i forbindelse med den store landsdækkende fartkampagne "Mit Hjem - Din Fart", som i øjeblikket gennemføres i samarbejde med Rådet for Sikker Trafik og politiet:

"Alt for mange bilister og chauffører kører for stærkt på vejene og bliver stressede af trafikken. Dem vil vi gerne hjælpe til at slappe lidt af. De skulle købe en god kop kaffe på Q8-stationen og hygge i nogle minutter i Q8-stationens særlige café-hjørne, inden de igen kaster sig ud i trafikken," siger afdelingsleder Maria Gervig fra Q8.

Kaffen er en kvalitetsoplevelse
Tidligere tiders joke om den tynde storebæltskaffe er en saga blot, når man i dag går ind på en Q8-servicestation og bestiller en kop kaffe.

Q8 serverer nemlig en økologisk kaffe, der er Rainforest Alliance godkendt, og hvor bønnerne er håndplukkede i det sydamerikanske højland.

Q8s kaffe kommer fra topmoderne Cafe Espresso maskiner, der fremstilles i Schweiz. De leverer kaffe i den rigtige café-kvalitet og tilbyder naturligvis alle de populære kaffe-varianter - fra Espresso til Cappuchino og Latté. Desuden serverer Q8 frisk økologisk mælk til kaffen - ikke mælkepulver.

"Salget af kaffe-specialiteter som Latté, Cappuchino og expresso er flerdoblet i de senere måneder, og Cappuchino truer nu den klassiske sorte kaffe som vores mest solgte variant. Det er især kvinder og unge, der har opdaget, at Q8 har lige så god kaffe som cafeerne," forklarer Maria Gervig.

Belønner trofaste kaffeelskere
Q8 sælger allerede i dag over 1,1 million kopper kaffe om året via sine servicestationer landet over.  En meget stor procentdel af kaffesalget ligger i dag på den økologiske kaffe, der er lidt dyrere, men også bedre i kvalitet.

Mange af Q8s kaffekøbere er stamkunder, og dem vil olieselskabet nu belønne ved at tilbyde, at hver femte kop kaffe er gratis. Rabatten på de 20 pct. får kunderne via et kaffe-klippekort.

I forbindelse med kaffekampagnen i oktober*  tilbyder Q8 friske, separat indpakkede muffins til en særpris, når man køber en kop kaffe. Senere i kampagne-forløbet sælger Q8 Toblerone chokolade og rundstykker på tilbud sammen med kaffen.

* Q8s kaffekampagne kører landet over i ugerne 41-42 og 43-46.

Nærmere oplysninger:

Mobiltelefon: 40 94 27 06
Email: jysn@q8.dk

Q8s servicestationer er ved at udvikle sig til små cafeer, hvor kunderne kan hygge med en kop økologisk kvalitetskaffe og lidt sødt ved siden af.

((Billedet er til redaktionens frie anvendelse))