Q8 åbner flagskib i hjertet af København

Q8 har åbnet sin Qvik To Go butik nr. 100 i Nyropsgade i København. Det er første gang, alle benzinkædens succesrige nichekoncepter er samlet under ét og samme tag.

Den 30. marts slog Q8 dørene op til sin Qvik To Go butik nr. 100 i Nyropsgade i det centrale København. Den nye butik er Q8s flagskib og den første, der – med kvalitet som overskrift –  samler alle benzinkædens, succesrige nichekoncepter inden for convenience under samme tag: friskbagt brød, sandwichbar, beveragebar med økologisk kaffe og frisk mælk og caféområde med loungemiljø.

En åben, overskuelig og moderne indretning og et sortiment af convenience-produkter af høj kvalitet. Det er forretningsideen bag Q8s Qvik To Go butikker. Rygraden er kvalitetsfødevarer, som henvender sig specielt til folk på farten, der gerne vil have lidt lækkert med på vejen. Den strategi har gjort Qvik To Go butikkerne til en forretningssucces for Q8. Siden åbningen af den første Qvik To Go butik i 2006 har Q8 trods den mellemliggende globale finanskrise oplevet en støt fremgang i salget.

Følger tidens tendenser

Q8 udvikler hele tiden sine Qvik To Go forretninger, så de spejler tidens tendenser og møder moderne forbrugeres behov og ønsker. Først fulgte Q8 op på danskernes lyst til godt brød, som også i dag er hjørnestenen i butikkerne. Qvik To Go butikkerne benytter sig af bake-off og kan  derfor hele dagen igennem tilbyde lune, nybagte brød, fuldkornsprodukter og kager til kaffen. Målt på salget af brød er Q8 i dag en af branchens største bagere.

Sidenhen er økologisk frugt, friskpresset juice og frisksmurte sandwich kommet til i tillæg til cool loungeområder med cafémiljøer, hvor kunderne selv kan tanke kvalitetskaffe brygget på friskmalede bønner. Undersøgelser, som Q8 har foretaget, viser, at der i dag er mange kunder, som lægger vejen forbi Q8 alene for at købe en kop god kaffe.

Nyeste skud på stammen er en beveragebar med smoothies, friskpresset juice og skønne softice-produkter foruden den gode kaffe og kakao, som allerede findes i flere Qvik To Go butikker. Beveragebarerne vil dukke op endnu flere steder hos Q8 i løbet af 2012.

Det skal være nemt og bekvemt

”Vores Qvik To Go butikker er blevet modtaget så positivt, fordi danskerne er blevet mere kvalitetsbevidste – og så kan de lide butikker, hvor det er nemt og hurtigt at handle,” forklarer direktør for Q8 Servicestationer Helle Dahlgren Skov.

”Nu kan vi mærke, at danskerne er på vej ud af krisen. Det giver os nye muligheder, så vi vil blive ved med at udvikle vores butikker på dette grundlag,” siger Helle Dahlgren Skov.

Hos Q8 er det ikke alene nemt at vælge god kvalitet og god smag. Det også nemt og bekvemt at tanke brændstof og at vaske sin bil. Kunderne kan selv bestemme, om de vil betale for brændstof og vask inde i butikken eller ude på forpladsen, hvis de betaler med kort. Brændstof kan betales direkte på QvikTank-standerne, mens QvikVask betales på en kortlæser ved vaskehallen.

I løbet af 2012 vil opgraderingen af hele Q8s landsdækkende netværk af butikker være færdig, og alle servicestationer vil have deres egen Qvik To Go butik.

Nærmere oplysninger:
Q8 Kuwait Petroleum (Danmark)  A/S
Mobiltelefon: 40 94 27 06.

Se også www.q8.dk

Billedtekst:

Den 30. marts åbnede Q8 sin Qvik To Go butik nr. 100 i Nyropsgade i det centrale København. Den nye butik er Q8s flagskib og samler alle benzinkædens succesrige nichekoncepter under samme tag: friskbagt brød, sandwichbar, beveragebar samt caféområde med loungemiljø.

Billedet kan benyttes frit.