Mondēlez International bruger ikke BHA i tyggegummi

Mondēlez International, (tidligere Kraft Foods), som er verdens næststørste tyggegummiproducent, bruger ikke BHA i nogen produkter, herunder tyggegummi-mærkerne som f.eks. V6, Stimorol, Hollywood og Trident.

Albertslund, Danmark – 15. marts 2013

Den 14. februar 2013 udsendte Ritzau Bureau en historie om brugen af BHA i tyggegummi, som siden er blevet bragt i flere andre medier. Mondēlez International, som er verdens næststørste tyggegummiproducent med brands som V6, Stimorol, Hollywood og Trident, bruger ikke BHA. Hverken i tyggegummi eller andre produkter. Mondēlez International producerer forbrugersikre og gode tyggegummiprodukter.

Kontakt:

Kristian Hvilen

+47 924 36 920

khvilen@mdlz.com

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder inden for chokolade, kiks, sukkerkonfekture, kaffe og pulverdrik. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka 35 milliarder USD og vi skaber små, gode øjeblikke i 165 lande. Mondelēz International er et stolt medlem af the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden er vi førende inden for chokolade, kaffe, kiks, friskost og chokoladedrik. I vores produktportefølje har vi velkendte mærkevarer som Marabou, Daim, Gevalia, Tassimo, Stimorol, V6, Philadelphia, TUC, Oreo og Halls.

Mondelēz International i Norden har cirka 1500 ansatte. I Danmark findes vi i Albertslund. Læs mere på vores webside: www.kraftfoodsnordic.com

Kraft Foods nuværende virksomhed i Europa er ejet af Mondelēz International, men det juridiske navn ændres først den 29. april 2013.

Om os

Om Mondelēz International i EuropaMed 26.000 medarbejdere i 17 lande er Mondelēz International i Europa førende i de fem kategorier: Chokolade, biscuits, kaffe, ost, tyggegummi og slik. Produktporteføljen inkluderer varemærker som Cadbury, Côte d’Or, Milka, Toblerone, Carte Noire, Kenco, Jacobs, Tassimo, belVita, LU, Oreo, Trident, Halls og Philadelphia. Om Mondelēz InternationalMondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) er verdensførende inden for produktionen af chokolade, biscuits, tyggegummi, slik, kaffe og pulverdrikke. Selskabet er sammensat af snack- og maddivisionen af det tidligere Kraft Foods Inc. efter selskabet udfusionerede sin nordamerikanske fødevarevirksomhed i oktober 2012. Mondelēz Internationals produktportefølje består af milliardomsættende varemærker som Cadbury og Milka chokolade, Jacobs kaffe, LU, Nabisco og Oreo småkager, Tang pulverdrikke og Trident tyggegummi. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka $36 milliarder og opererer i mere end 100 lande. For mer information, se www.kraftfoods.dk