Mondelēz Internation udnævner mediebureau

Mondelēz International har i dag udnævnt Aegis Media til at håndtere medieplanlægning og køb på alle markeder i Europa med undtagelse af Storbritannien og Irland, hvor PHD i stedet er udnævnt.

København, 16 november 2012

Mondelēz International arbejder allerede med Aegis Media andre steder rundt om i verden inklusiv, Kina, Australien, New Zealand og Sydafrika. PHD er i dag tilknyttet Kraft Foods i Storbritannien og Irland.

Kombinationen af Aegis Media og PHD bidrager ikke bare til en disiplineret strategisk fremgangsmåde, men også til kreativitet og innovation. Alt samme vigtige ingredienser for at gennemføre kommunikationsstrategier.

Vores nuværende nordiske mediebureau Starcom, er en god samarbejdspartner, der har tjent os godt, så valget af et nyt mediebureau er ikke baseret på opnåede lokale resultater.

Denne udnævnelse er et led i den globale gennemgang af bureauer, som Mondelēz International startede i september. Formålet med denne gennemgang var at finde en ny tilgang til at håndtere de vigtigste forskelle i måden, Mondelēz International driver sin virksomhed på - som et nyt selskab over hele verden.

Kontakt:

Kristian Hvilen

47 924 36 920

khvilen@mdlz.com

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder inden for chokolade, sukkerkonfekture, kaffe och pulverdrik. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka 36 milliarder dollar og virksomhed i mere end 80 lande. I Norden er vi førende inden chokolade, kaffe, friskost og chokoladedrik. I vor produktportefølje har vi velkendte mærkevarer som Marabou, Daim, Gevalia, Stimorol, V6, Philadephia, TUC, Oreo og Halls.

Mondelēz International i Norden har cirka 1600 anställda. I Danmark findes vi i Albertslund. Læs mere på vores webside: www.kraftfoodsnordic.com

Kraft Foods nuværende virksomhed i Europa er ejet af Mondelēz International, men det juridiske navn ændres først den 29. april 2013.

Om os

Om Mondelēz International i EuropaMed 26.000 medarbejdere i 17 lande er Mondelēz International i Europa førende i de fem kategorier: Chokolade, biscuits, kaffe, ost, tyggegummi og slik. Produktporteføljen inkluderer varemærker som Cadbury, Côte d’Or, Milka, Toblerone, Carte Noire, Kenco, Jacobs, Tassimo, belVita, LU, Oreo, Trident, Halls og Philadelphia. Om Mondelēz InternationalMondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) er verdensførende inden for produktionen af chokolade, biscuits, tyggegummi, slik, kaffe og pulverdrikke. Selskabet er sammensat af snack- og maddivisionen af det tidligere Kraft Foods Inc. efter selskabet udfusionerede sin nordamerikanske fødevarevirksomhed i oktober 2012. Mondelēz Internationals produktportefølje består af milliardomsættende varemærker som Cadbury og Milka chokolade, Jacobs kaffe, LU, Nabisco og Oreo småkager, Tang pulverdrikke og Trident tyggegummi. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka $36 milliarder og opererer i mere end 100 lande. For mer information, se www.kraftfoods.dk