Ny Managing Director for Mondelez Danmark

København, Danmark – 15.5.2013

Svenske Sara Nordsten Ahnve tiltræder stillingen som ny Managing Director for Mondelēz International i Danmark den 1. juni 2013. Med tiltrædelsen får hun ansvaret for at føre Mondelēz International videre som en af de førende virksomheder på det danske marked inden for blandt andet kaffe, kiks, chokolade, tyggegummi og ost med velkendte brands som Marabou, Philadelphia, Gevalia og Stimorol.

Sara Nordsten Ahnve begyndte sin karriere hos Mondelēz International i 1999, og kommer senest fra en stilling som nordisk chef for logistik og kundeservice. Hun ser nu frem til nye udfordringer:

”Det er med stor ydmyghed og glæde, at jeg påtager mig stillingen som Managing Director for Mondelēz International i Danmark, der forvalter nogle af Danmarks og verdens mest kendte og elskede mærkevare”, siger Nordsten Ahnve. ”Med kombinationen af stærke nordiske kvalitetsprodukter som Marabou og Gevalia og store internationale kæmper som Oreo, Philadelphia og Tassimo, er Mondelez Danmark godt rustet til å være en optimal samarbeidspartner og levere verdi for våre kunder”.

Ludwig Askemper, Nordisk Direktør for Mondelēz International, er glad for at have Ahnve ombord som ny administrerende, og udtaler: ”Sara har alle de egenskaber Mondelēz International efterspørger hos en topleder. Hendes evner til at håndtere kompleksiteter, lede mennesker og få det bedste ud af sine teams er nogle af de egenskaber, som gør hende til den perfekte kandidat for stillingen”.

Sara Nordsten Ahnve har en baggrund som industriel ingeniør og management. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2013. Hun afløser Anders Kjekstad, som i stedet tiltræder en nordisk stilling hos Mondelēz International. Kjekstad fortsetter i den nordiske konsernledelsen.

Kristian Hvilen
Nordisk Kommunikasjonsdirektør
khvilen@mdlz.com

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder inden for chokolade, kiks, sukkerkonfekture, kaffe og pulverdrik. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka 35 milliarder USD og vi skaber små, gode øjeblikke i 165 lande. Mondelēz International er et stolt medlem af the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden er vi førende inden for chokolade, kaffe, kiks, friskost og chokoladedrik. I vores produktportefølje har vi velkendte mærkevarer som Marabou, Daim, Gevalia, Tassimo, Stimorol, V6, Philadelphia, TUC, Oreo og Halls.

Mondelēz International i Norden har cirka 1500 ansatte. I Danmark findes vi i Albertslund. Læs mere på vores webside: www.mdlznordic.com