7 ud af 10 danskere bruger ikke deres rabatkort og går glip af tusindvis af kroner:

Ny mobil rabatguide gør det nemmere at spare penge

Danskerne går hvert år glip af flere tusind kroner, fordi de ikke udnytter deres mange fordels- og rabataftaler – bl.a. fordi de glemmer det, viser en undersøgelse fra YouGov. Men nu lancerer en af Danmarks største rabat- og fordelsordninger, LO Plus, en ny mobil rabatguide, som gør det nemmere at spare penge, når man er på farten.

Ifølge en undersøgelse foretaget af YouGov for LO Plus har 7 ud af 10 danskere et fordels- eller rabatkort, men hele 34 procent svarer, at de stort set ikke udnytter rabatterne – bl.a. fordi de glemmer det[1]. Dermed går danskerne glip af flere tusind kroner om året.

”Der er rigtig mange penge at spare for danskerne, hvis de udnytter de mange rabatter, som de nu engang har adgang til. Vores regnestykke viser eksempelvis, at en familie på to voksne og to børn kan spare 7.000 til 8.000 kroner om året, hvis de eksempelvis bruger vores fordels- og rabatkort. Man kan jo opnå 5-10 procent rabat på alt fra rejser og forsikringer til tøj og bilreparationer, hvis man udnytter sine fordele,” siger Henrik Feldborg, adm. direktør i LO Plus.

Gratis mobil fordelsguide

For at hjælpe danskerne med at spare penge lancerer LO Plus, der er en af Danmarks største fordels- og rabatordninger med over 850.000 medlemmer, nu en mobil rabatguide.

”Mange af vores medlemmer har efterlyst en elektronisk guide, som de kan have med sig, når de er på farten. Derfor har vi nu lavet en mobil version af vores hjemmeside, så man altid kan finde rabatmuligheder via sin telefon, som de fleste jo altid har med sig,” forklarer Henrik Feldborg, adm. direktør i LO Plus.

Er man medlem af et af de 13 fagforbund under LO, som er tilknyttet LO Plus, skal man gå ind på www.loplus.dk via sin mobil og gemme rabatguiden som favorit. Så vil den ligge som et ikon på skærmen, og man kan let få et overblik over ca. 1.300 rabatsteder hver gang.

”Med vores nye mobile rabatguide er det meget nemt, hurtigt og overskueligt at finde rabataftaler, mens man er på farten. Står man i en butik kan man se, om man kan få rabat der, eller om man kan gå 100 meter længere ned ad gaden og få rabat i stedet. Man kan også tjekke aktuelle tilbud over sin mobil. Vi tror på, at rigtig mange medlemmer vil benytte sig af denne mulighed,” udtaler Henrik Feldborg fra LO Plus.

Spar penge på efterårsoplevelser

Snart står efterårsferien for døren, og LO Plus’ anbefaling til danskerne er at benytte anledningen til at få styr på deres rabatmuligheder.

”De fleste danskere har jo et eller flere rabatkort, som de kan få rabat med. Så man kan med fordel bruge lidt tid i efterårsferien på at få et overblik over sine sparemuligheder. Er man hurtig, kan man endda spare penge i efterårsferien på alt fra ferieophold til fornøjelser.”

Med LO Plus kortet kan man eksempelvis få mellem 5 og 10 procent rabat på et kro- eller slotsophold hos Small Danish Hotels eller på rejser gennem DTF Travel. Eller få 30 procent rabat på et H.C. Andersen show for hele familien i Tivolis Koncertsal.

Om LO Plus:

• LO Plus er en gratis fordels- og rabatordning, som er blevet til i samarbejdet mellem en række af LO's forbund.
  • LO Plus A/S er et selvstændigt selskab, der er stiftet på initiativ af LO, og som ejes af Alka, LO og forbundene i fællesskab.
  • I dag har LO Plus ca. 850.000 medlemmer, der har mulighed for at anvende de fordele, der er tilknyttet deres medlemskort til forbundet. Medlemmer kan få rabat ca. 1.300 forskellige steder i Danmark.
  • Man kan tilmelde sig LO Plus’ nyhedsbrev, som kommer ca. hver 14. dag med mange gode tilbud. På loplus.dk kan man også finde en oversigt over alle rabatstederne.

Foto: MorueFile

FOR YDERLIGERE INFORMATION:

Mette Veber, Marketingkoordinator i LO Plus

Mail: mkv@loplus.dk

[1] Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 1009 CAWI-interview med danskere i alderen 18-74 år, i perioden 23. - 24. april 2013.