Årets spirende virksomhed udfordrer postgigant

Finalen i årets CONNECT Springboard Pitch blev vundet af SwipBox, der samtidig fik overrakt 25.000 kroner af Nordeas iværksætterfond.

Simple logistikløsninger, 3D printere, rejsebøger til børn, bølgekraft og ny infrastruktur til mobilnettet. Så forskellige var deltagerne ved årets CONNECT Springboard Pitch Event, der fandt sine vindere onsdag eftermiddag hos advokatvirksomheden Bech-Bruun på Langelinie i København.

Ni nominerede virksomheder fremlagde deres cases overfor et publikum af blandt andet investorer, iværksættere og andre medlemmer af CONNECT Denmark.

Vinderne blev kåret af tilhørerne, der bestod af investorer, iværksættere og andre medlemmer af CONNECT DENMARK, der samtidigt benyttede muligheden for at netværke i Bech-Bruuns smukke lokaler.

Førstepræmien var statuetten ’Spiren’, der blev flankeret af 25.000 kroner. Begge dele sponsoreret af Nordeas Iværksætterfond. Derudover blev der ligeledes uddelt priser i kategorierne originalitet, bedste team, største vækstpotentiale og bedste præsentation.

Og selvom feltet var stærkt og differentieret, blev det to virksomheder, der delte de fem priser imellem sig.

SwipBox, der er en ny måde at levere pakkepost på, vandt foruden hovedprisen også for ’Bedste præsentation’ og ’Største vækstpotentiale’.

- Siden vi lancerede SwipBox i maj måned har vi fået en enorm opmærksomhed fra kunder og samarbejdspartnere. Vi arbejder hårdt hver eneste dag for at få SwipBox til at vokse sig endnu større, og derfor er det også en enorm anerkendelse at vinde Springboard Pitch. Jeg er meget glad og stolt over alle priserne, siger Henrik Gedde Moos, administrerende direktør hos SwipBox.

Priserne for bedste team og originalitet gik til virksomheden Hello World Mobile, der arbejder med en netbaseret innovativ mobilløsning.

Og netop de to priser er CEO for Hello World Mobile, Michael Bak, begejstrede for, selvom hovedprisen glippede.

- Kombinationen af ’Bedste team’ og ’Originalitet’ er vi meget, meget glade for. Det understreger, at vi har et originalt produkt på et meget innovativt felt. Og prisen for bedste team, er jo til hele holdet, siger han.

Dansk Erhverv ser med positive øjne på den platform, CONNECT Denmark er med til at skabe for startups og vækstvirksomheder

- Undersøgelser viser gang på gang, at manglende viden om at starte virksomhed op, er en af de største barrierer for vækst og udvikling. Det er derfor afgørende for fremtidens vækst og jobskabelse, at der findes platforme, hvor dygtige iværksættere og nystartede virksomheder kan få sparring, rådgivning og blive sat i kontakt med profitable netværk”, lyder det fra erhvervspolitisk konsulent i Dansk Erhverv, Sigurd Schou Madsen.

Nordeas Iværksætterfond stod for overrækkelsen af statuetten 'Spiren' og de 25.000 kroner, der udgjorde hovedpræmien.

- Vi er glade for vores samarbejde med CONNECT Denmark og vi synes, at Springboard pitchfinalen er et godt arrangement og en god platform for de deltagende virksomheder. Vi er derfor glade for at kunne sponsorere hovedprisen på 25.000 kroner, siger fondens direktør Peter Riesgaard.

Om CONNECT Denmark:
CONNECT Denmark er en landsdækkende nonprofit forening, der består af pt 1.000 medlemmer fra flere end 400 virksomheder i alle dele af dansk erhvervsliv, en række forskningsinstitutioner og offentlige organisationer. Foreningen tilbyder sparring til virksomheder med stort vækstpotentiale og en række inspirerende aktiviteter til medlemmerne. Herigennem tilbyder CONNECT Denmark vidensdeling mellem erfarne erhvervsfolk og mindre og mellemstore virksomheder.

Om konkurrencen:
Ni virksomheder deltog i årets CONNECT Springboard Pitch Event. Blandt de tidligere vindere af prisen, er blandt andet Endomondo og Trustpilot.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
CONNECT Denmarks direktør, Torben Faurby på telefon 4060 6040