BlackRock: En udnævnelse og to nyansættelser i Norden

Udnævnelse: Michaela Collet

BlackRock har udpeget Michaela Collet som chef for Nordic Retail Client Business, som har base i København. Før denne udnævnelse havde hun ansvaret for at administrere og udvikle kundeforholdet med institutionelle investorer i Norden hos BlackRock. Michaela Collets ansættelse i firmaet går tilbage til 2005, hvor hun startede i Barclays Global Investors (BGI), som fusionerede med BlackRock i 2009. Hos BGI havde hun ansvaret for kundeservice og forretningsudvikling. Tidligere var hun ansvarlig for iShares’ business development og relationship management ved private banker i Schweiz og Storbritannien. Collet begyndte sin karriere som marketing manager for E-Crossnet Ltd, et Equity Crossing netværk, som blev opkøbt af ITG Europe Ltd i 2004.

Collets udnævnelse fuldender et nyt stærkt fire-personers senior management team i Norden, som udover Michaela Collet, består af Lena Lundholm-Micko, chef for Nordic Institutional Client Business og Peter Beske Nielsen, chef for BlackRocks Institutional Business i Europa, som begge blev udnævnt tidligere i år, samt chef for BlackRocks nordiske iShares Client Business siden 2010, Geir Espekog.

Michaela Collet opnåede i 2002 en master i politik, filosofi og økonomi fra Oxford Universitet, en master hun bestod med udmærkelse.

I forbindelse med udnævnelsen har Michaela Collet flyttet familien fra London til København.

Ansættelser:

Jon Valdelin er netop blevet ansat hos BlackRocks Institutional Client Business. Valdelin bliver ansvarlig for at opretholde og udvikle forholdet med institutionelle kunder i Norden i særdeleshed i Sverige og Finland.

Før tiltrædelse hos BlackRock var Jon Valdelin chef for Equity Sales i Norden for Bank of America Merril Lynch, hvor han rådgav nordiske pensions-, forsikrings- og kapitalforvaltere i en bred vifte af aktieprodukter. Valdelin har i sine 16 år i London også arbejdet for Credit Suisse and Schroder’s, hvor han rådgav nordiske kunder.

Jon Valdelin har en MSc i finance og international business fra Stockholm School of Economics.

Jonas Karlsson er netop tiltrådt som en del af BlackRocks Retail Clients Business. Karlsson er ansvarlig for at opretholde og udvikle forholdet til retailkunder i Norden i særdeleshed i Sverige og Finland.

Før han tiltrædelse hos BlackRock var Karlsson Senior Account Manager hos Danske Invest, hvor han havde ansvar for at administrere og udvikle forholdet til retailkunder i Sverige.

Jonas Karlsson har en MSc i business administration og economics fra Stockholm Universitet.

For yderligere information: BlackRock En udnævnelse og to nyansættelser

Ann Ørum Christensen
Kreab&GavinAnderson
tlf. 26 74 74 88