Chevrolet skærper priskrigen på biler

Nu skærper Chevrolet priskrigen yderligere på markedet for de mindste biler. Danmarks billigste bil hedder fremover Chevrolet Spark, og koster kun 69.900 kroner.

En bil er traditionelt en stor og dyr investering. Men Chevrolet Danmark sænker nu prisen yderligere på modellen Spark, som dermed bliver Danmarks billigste bil. Priskrigen på de såkaldte mini-biler bliver således skærpet, og Chevrolet indtager igen rollen, som selskabet med de bedste priser på biler i Danmark.

”Chevrolet har i årevis haft succes på markedet for såkaldte mini-biler. Derfor har en del andre bilmærker gjort som Chevrolet og introduceret små biler til en lav pris. Konkurrencen er hård, men vi har ikke til sinds at lade os slå af pinden. Derfor er det en stor glæde, at Chevrolet Spark igen er Danmarks billigste bil,” fortæller Finn Lykke, Direktør for Chevrolet Danmark.

Ny bedre bil

Den nye version af Chevrolet Spark kommer i et mere nutidigt design og med et forbedret materialevalg i kabinen. Bilen er økonomisk, har fem døre, fem pladser og fem-stjernet sikkerhed. Og så sælges den lige nu med en rabat på 10.000 kroner.

”Der sælges en bil fra Chevrolet cirka hvert 6. sekund på verdensplan. Bilerne er blandt andet populære, fordi de er god kvalitet, men de sælges også til en meget rimelig pris. Det beviser vi endnu en gang, og nu kan du få en helt ny bil til samme pris som en dyr luksusferie”, siger Finn Lykke, Direktør for Chevrolet Danmark.

Den nye Chevrolet Spark er til salg lige nu med en pris på 69.900 kroner over hele landet.

Dorthe Elimar Arvin
Pressechef
Chevrolet Danmark
Telefon: 61 62 14 28
E-mail: da@chevrolet.dk

Billeder : http://media.gm.com/content/media/intl/en/chevrolet/photos.html

Om Chevrolet

Chevrolet er General Motors største globale brand med et årligt salg på næsten 5 millioner biler i mere end 140 lande. Chevrolet er det fjerde største globale bilmærke og også et af ​​de hurtigst voksende brands i verden – hvert 6.5 sekund bliver der solgt en Chevrolet. Chevrolet blev grundlagt i USA i 1911 af den schweiziske emigrant Louis Chevrolet. I dag bygger Chevrolet alle sine europæiske biler på General Motors platforme, der også deles med andre af koncernens kvalitetsmærker. Platformsdelingen betyder, at Chevrolet altid matcher de samme høje standarder for miljø og sikkerhed som andre bilmærker, men synergien betyder også, at Chevrolet altid kan fokusere på et højt udstyrsniveau til stærke priser – stor værdi for pengene – hvilket også var stifteren Louis Chevrolets oprindelige princip.