CHRISTY TURLINGTON BURNS GLOBAL AMBASSADØR FOR IMEDEEN®

Modellen Christy Turlington Burns, som er fortaler for mødres sundhed, er i dag blevet afsløret som den nye globale ambassadør for IMEDEEN skønhedsprodukter. Christy er uden tvivl en af verdens mest ikoniske modeller, og hendes naturlige skønhed og tro på, at sundhed og skønhed begynder indefra, gør hende til den ideelle talskvinde for mærket.

Christy er bosat i New York og vil optræde i trykte reklamer verden over som fortaler for mærkets serie af hudplejeprodukter. Christy er en sand tilhænger af de prisbelønnede skønhedstabletter, og hun angiver IMEDEEN Time Perfection® som en af sine hemmeligheder til at opnå smuk og ung hud. Det er videnskabeligt bevist, at to tabletter om dagen mindsker dannelsen af fine linjer og rynker og forbedrer hudens glød. Tabletterne hjælper Christy med at bevare sin hud smuk indefra ved at give næring til det dybe hudlag, hvor cremer ikke kan nå ned.

Christy udtaler: “Det er meget vigtigt for mig, at min hud ser sund og smuk ud – ikke kun som model, men som en kvinde, der stilles mange krav til og som har mange roller at udfylde hver dag. Det er mere end nogensinde vigtigt, at jeg plejer mig selv på enhver tænkelig måde for min sundheds skyld. Det er lige så vigtigt, hvordan jeg plejer min hud indvendigt som udvendigt, og jeg kan stole på, at IMEDEEN giver næring indefra”.

Christy har været et forbillede for mange gennem de seneste årtier og er blevet primus motor for udbredelse og ændring af skønhedsidealerne til at afspejle et sundt, succesrigt og selvsikkert image. Christy stiftede Every Mother Counts (EMC) i 2010 – en nonprofitorganisation, hvis mål er at forhindre dødsfald som følge af graviditet og fødsel i hele verden. Organisationen opfordrer også folk til at gøre en indsats for at forbedre sundheden for piger og kvinder verden over. Som en del af partnerskabet vil IMEDEEN støtte Christys indsats med en donation til EMC.

Christy vil optræde i skønhedskampagnen, med billeder taget af den berømte fotograf Daniel Jackson, på centrale markeder, hvor IMEDEEN sælges, herunder Storbritannien, Frankrig, Italien, de nordiske lande, Rusland og Kina.

Marie-Louise Haxthausen, Senior Global Marketing Director for IMEDEEN, tilføjer: “ For os er Christy personificeringen af, hvad IMEDEEN står for. Som varemærke er det vores mål at levere hudplejeløsninger, der hjælper kvinder i alle aldre med at se bedst muligt ud og føle sig bedst muligt tilpas. Christy er ikke bare et smukt ansigt, men en kvinde, som ønsker at gøre mere på alle områder i sit liv, hvad enten det handler om at være en succesrig model og mor eller om at drive Every Mother Counts. Christy er topprofessionel, og det har været en utrolig oplevelse at samarbejde med en person, som udstråler skønhed både indvendigt og udvendigt”.

Om IMEDEEN og Pfizer

IMEDEEN®-produkter har været markedsførende i verden inden for hudpleje indefra siden 1991. IMEDEEN’s hudplejetabletter blev oprindeligt udviklet i Skandinavien af et forskerteam, men fremstilles i dag af Pfizer, verdens største forskningsbaserede medicinalfirma, og er en målrettet løsning på de påvirkninger, huden dagligt er udsat for.

Om IMEDEEN Time Perfection®

Det er videnskabeligt bevist, at to tabletter om dagen hjælper med at mindske tegn på ældning lige der, hvor den begynder, dvs. i det dybe hudlag, hvor traditionelle cremer og lotions ikke kan nå ned. Marine Complex fyldt med kollagen og LycoPhenceGS® Forte fyldt med antioxidanter og patenteret i i USA er kombineret i et banebrydende skønhedsprodukt, som stimulerer dannelsen af celler i hudens støttevæv og giver dokumenterede resultater indvendigt og udvendigt.

Om Christy Turlington og Every Mother Counts

Christy Turlington Burns er grundlæggeren af Every Mother Counts, en kampagne med det formål at forhindre dødsfald som følge af graviditet og fødsel i hele verden. Every Mother Counts informerer, engagerer og mobiliserer nye kredse til at gøre en indsats for at forbedre sundheden for piger og kvinder verden over. Christy er også en ivrig yogadyrker, og hun har forenet sin kærlighed til denne sportsgren og skrivning i sin første bog ”Living Yoga: Creating A Life Practice” (Hyperion 2002). Hun har også grundlagt to succesrige livsstilsmærker: Sundãri , en hudplejeserie med naturlige ingredienser, og Nuala, en yogainspireret serie med tøj og tilbehør.

Christy har en BA fra NYU Gallatin School of Individualized Studies og er i øjeblikket i gang med at tage en MPH på Columbia University Mailman School of Public Health i New York, hvor hun bor med sin mand – filminstruktør Edward Burns – og deres to børn.

Kontaktoplysninger:

For yderligere oplysninger om IMEDEEN og/eller Christy Turlington Burns kan du kontakte

Britt Carlsson, Pfizer Consumer Healthcare eller kommunikationsrådgiver Emilie Baggesen Selin, Kreab Gavin Anderson, eselin@kreabgavinanderson.com, Tlf. 26 11 41 04.