Flere søger rådgivning et andet sted end i banken

Når danskerne skal have råd om deres økonomiske forhold, bruger de i stigende grad andre end bankerne ifølge ny undersøgelse. Rådgivningsselskabet Miranova oplever også den stigende interesse og har nu over en milliard kroner under forvaltning.

En ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Inzights om danskernes investeringer, viser at flere nu efterspørger rådgivning andre steder end i banken og hos pensionsselskabet.

Adspurgt om hvor danskerne vil søge rådgivning om deres investeringer, viser undersøgelserne, at andelen af danskere, som ville bruge ”en anden finansiel rådgiver”, er steget fra 18 til 23 procent fra 2012 til 2013. Noget tyder på, at en del af danskerne efterhånden er ved at indse, at rådgivning i banken er i bankens egen interesse og ikke i kun kundens.

Større efterspørgsel efter uvildig formuepleje

Ud over at undersøgelserne fra Inzights peger på, at andre finansielle rådgivere end bankerne er ved at blive mere populære, så mærker Miranova også den stigende efterspørgsel. Efter at have haft fondsmæglerlicens i et år har den uvildige formueforvalter nået en milepæl. Miranova har i dag over 100 kunder og forvalter nu over en milliard kroner.

Bankernes dyre private-banking løsninger begynder således så småt at få mere konkurrence fra uvildige investeringsrådgivere og fondsmæglerselskaber.

Hos Miranova bliver vi ugentligt kontaktet af investorer, som mener, at deres afkast eller den rådgivning de modtager i banken er utilfredsstillende. Vi opfordrer alle investorer til at have stærkt fokus på det afkast, som banker og investeringsforeninger leverer til kunderne – for vi kan se, at det halter betydeligt, ” siger Rune Wagenitz Sørensen, administrerende direktør hos Miranova Fondsmæglerselskab.

Afkastene er nemlig ofte markant lavere, end de afkast en strategi med lave omkostninger giver. Det sker, fordi banker tager høje omkostninger for deres services og rokerer unødigt rundt på danskernes investeringer.

Om Miranova

Miranova Fondsmæglerselskab er en uvildig formueforvalter, der udelukkende investerer danskernes penge i indeksfonde og ETF’er (børshandlede fonde) med fokus på lave omkostninger og gennemsigtighed. Denne strategi øger sandsynligheden for højere afkast frem for de dyre løsninger, som mange kunder hos Miranova har fået tidligere i store danske banker. Miranova modtager ingen former for provision - udelukkende honorarer direkte fra kunden. Miranova har over 100 familier som kunder og har rundet en milliard kroner i formueplejeaftaler fra privatpersoner og virksomhedsejere.

Skulle der være ønske om at se hele den omtalte undersøgelse eller interview så kontakt da venligst:

Rune Wagenitz
Administrerende direktør