FolkeFerie.dk i nye omgivelser

Fredag d. 11. oktober skifter FolkeFerie.dk adressen på Hedegaardsvej ud med nye lokaler på Islands Brygge 41. Virksomheden kan samtidig markere en flot milepæl, da FolkeFerie.dk i år kan fejre 75 års fødselsdag.

Efter en lang årrække i SAS-bygningen på Hedegaardsvej på Amager flytter FolkeFerie.dk nu ind i nye kontorer på Islands Brygge.

”Vi glæder os rigtig meget til at flytte ind i de nye lokaler. Jeg synes, at vores nye beliggenhed på Islands Brygge på mange måder passer godt til det, FolkeFerie.dk er i dag. Nemlig en moderne og innovativ virksomhed,” fortæller Martin Ebmark, direktør i FolkeFerie.dk.

Rejser med succes

Udover at glæde sig over flytningen, glæder FolkeFerie.dk sig også over, at det går rigtig godt. For to år siden implementerede FolkeFerie.dk strategien ’Ferie med mere mening’ og et målrettet fokus på at blive den bedste arrangør af kvalitetsrejser til Malta. Begge dele har vist sig at være en stor succes. Samtidig har FolkeFerie.dk øget deres fokus på de digitale platforme og i den forbindelse har FolkeFerie.dk ansat Mikkel Lind som leder for alle FolkeFerie.dk's indsatser på de digitale medier og Niels Hovmand-Hansen som assisterende webmaster.

Ifølge Martin Ebmark, direktør i FolkeFerie.dk, har især 2013 været et rigtigt godt år for FolkeFerie.dk. Og derfor glæder man sig meget over, at man på nuværende tidspunkt har solgt 20 procent flere rejser til 2014 sæsonen end man havde til 2013 sæsonen på samme tidspunkt i 2012.

”Vores strategi er for alvor slået igennem i år, efter vi har strømlinet vores forretning, så vi i dag kun leverer kvalitetsrejser med masser af indhold og mening,” fortæller Martin Ebmark, der uddyber, at "ferie med mere mening" er noget af det helt unikke ved FolkeFerie.dk. Modsat traditionelle rejsebureauer skal FolkeFerie.dk ikke tjene penge til aktionærer. I stedet bruger man overskuddet på at udvikle nye attraktive rejser og sikre at vanskeligt stillede familier og personer, som ellers ikke har mulighed for at komme på ferie, også får gode ferieoplevelser.

FolkeFerie.dk fylder 75 år

For 75 år siden fik danskerne ret til ferie, men man manglede gode og sunde feriemuligheder. Derfor stiftede man Folke-Ferie. I år kan den danske ferie og FolkeFerie.dk fejre 75 års fødselsdag, hvilket b.la. markeres med en specialudstilling om danskernes ferie på Arbejdermuseet i København. Danskernes rejsevaner har ændret sig meget de sidste 75 år, men FolkeFerie.dk fodrer stadig danskerne med gode ferieoplevelser. Datidens populære landboferier og udflugter i skoven er skiftet ud med fotorejser, historiske ture og kajakferie til middelhavsøen Malta.

”De rejsende stiller i dag større krav til deres ferier, som både skal være individuelle og fleksible - og samtidig en kombination af oplevelser, afslapning og mulighed for at tilegne sig ny viden. Kunderne vil selv bestemme, hvornår de rejser, og hvad de vil opleve. Vi udvikler derfor hele tiden rejser, der passer til danskerens behov, så de kan få de bedste rejseoplevelser. Det er en af grundene til, at vi har eksisteret i så mange år,” slutter Martin Ebmark, direktør i FolkeFerie.dk.

For yderligere information:

Martin Ebmark, direktør, FolkeFerie.dk