NETHANDEL: Bestil din nye bog online – hent den i dit supermarked

Nu kan man få leveret sine bøger gratis

Efteråret er snart over os, og det er tid til at hygge med en god bog i sofaen. I år er der gode nyheder til landets bogorme, der køber deres bøger online. Danmarks største internetboghandel SAXO.com giver nemlig danskerne bedre muligheder for at få leveret bøger, så det passer til deres behov. Boghandlen har indgået samarbejde med det nye pakkesystem SwipBox med over 300 afhentningssteder over hele landet, så man kan hente sine bøger i det lokale supermarked, når man alligevel er ude at handle. I den anledning tilbyder SAXO.com gratis levering af bøger frem til oktober.

Siden lanceringen af SwipBox i foråret har danske netbutikker og deres handlende taget rigtigt godt imod det nye pakkesystem. Lige nu kan man sende og modtage pakker 307 forskellige steder i landet med SwipBox – bl.a. i Netto, føtex og Bilka. Senest har SwipBox og SAXO.com indgået samarbejde og lover gratis levering af alle bøger frem til oktober.

”Vores forventninger til samarbejdet med SAXO.com om gratis levering til alle er tårnhøje. Vi glæder os til at vise endnu flere danskere, hvor nemt SwipBox er,” udtaler Henrik Gedde Moos, administrerende direktør for SwipBox.

Hjælpende hånd til studerende

Selvom tilbuddet om gratis levering gælder alle slags bøger, forventer SAXO.com, at især studerende vil få gavn af det. Sidste år sendte Saxo.com nemlig over 100.000 bøger ud til de studerende ved studiestart i august og september måned.

”Dette års studiestart bliver med garanti billigere for mange tusinde studerende over hele landet. Vores samarbejde med SAXO.com sikrer, at de studerende kan købe deres bøger til studiet i ro og mag og få dem tilsendt kvit og frit til en SwipBox i nærheden af dem,” forklarer Henrik Gedde Moos, administrerende direktør for SwipBox.

”Studerende har ikke så mange penge til rådighed, og derfor er de meget prisbevidste. Gratis fragt betyder selvfølgelig meget for de studerende, når de skal bruge tusindvis af kroner på bøger inden studiestart,” forklarer Peder Skjalm Lissner fra SAXO.com.

Tilpasser sig danskernes behov

Hos SAXO.com har man store forventninger til samarbejdet med SwipBox, fordi det vil give mere fleksibilitet til alle danskere.

”Vi giver danskerne endnu flere og bedre muligheder for at få deres bøger leveret, så det passer til deres behov. Nu kan man hente sine bøger i sit lokale supermarked, når man alligevel køber ind. Vi er overbeviste om, at SwipBox er et kærkomment tilbud til vores mange kunder, og gratis levering er et udtryk for fremtidens nethandel,” udtaler Peder Skjalm Lissner fra SAXO.com.

Tilbuddet om gratis fragt omfatter alle bøger hos SAXO.com i hele landet og er til rådighed nu og frem til oktober, hvis man vælger SwipBox som leveringsmetode på SAXO.com.

Om SwipBox:

SwipBox er Danmarks nye service til at sende og modtage pakker, og selskabet startede sine operationer i 2013. Systemet består af over 300 selvbetjeningsautomater, som er placeret i strategisk beliggende supermarkeder over hele landet. SwipBox er nemt, sikkert og hurtigt at bruge. Det kan bruges både til at modtage pakker fra eksempelvis en internetbutik, men det kan også bruges til at sende pakker mellem privatpersoner i hele Danmark.

For at bruge systemet skal man registrere sig på www.swipbox.com

Om SAXO.com

SAXO.com er Danmarks største online boghandel med en vision om at være det førende sted på nettet for bogelskere. SAXO.com startede i 2001 og udspringer af en lille boghandel på Østerbro - oprindelig grundlagt af stifterens forældre i 1961. Udover at sælge en masse bøger giver SAXO.com mulighed for at alle helt gratis kan udgive bøger på en ny og innovativ måde. Det sker via SAXO Publish, som udfordrer traditionel forlagsdrift. SAXO.com drives af ca. 40 engagerede medarbejdere fra selskabets lokaler i København. SAXO.com fik juryens specialpris i E-handelsprisen 2012 og er flere gange kåret som bedste danske webshop. 12.000 kunder giver SAXO.com karakteren 9,3 ud af 10 på Trustpilot. Over 80 % af SAXO.coms kunder vil anbefale SAXO.com til venner og familie.

For yderligere informationer kontakt:

Henrik Gedde Moos
Administrerede direktør i SwipBox