Nordic Choice Hotels vil være størst i Norden

I foråret gjorde Nordic Choice Hotels en historisk hotelhandel. Med tre nye hoteller gør selskabet et comeback i København og styrker sin position i Norden. Det er nu besluttet, at Skt. Petri i København skal være et af selskabets enkeltstående Nordic-hoteller, hvorimod Hotel Vesterbro bliver et Comfort-hotel, mens Hotel Amaranten i Stockholm bliver et Clarion-hotel.

Nordic Hotels & Resorts består af ti eksklusive hoteller, hvoraf hvert hotel har sit eget brand. Skt. Petri er et unikt high-end hotelprodukt, mens Comfort Hotels er budgethoteller for gæster, som bruger flere penge på rejsen end på hotellet. Kæden har redefineret budgetsegmentet med trendy interiør og moderne teknologiske løsninger.

”Vores to nye hoteller i København repræsenterer to yderpunkter i vores hotelportefølje og viser den store bredde af hotelprodukter, vi kan tilbyde vores gæster. Skt. Petri er et brand i sig selv. Et unikt high-end hotelprodukt, som passer fremragende ind under Nordic-paraplyen. Comfort Hotels er et stærkt brand, som vi er sikre på vil bidrage til, at vi lykkes i København,” siger Petter A. Stordalen, ejer og bestyrelsesformand i Nordic Choice Hotels.

Skt. Petri hører har ca. 1.300 ansatte og havde en omsætning på 725 millioner norske kroner i 2012. Comfort Hotels har ca. 720 ansatte og omsatte for 696 millioner norske kroner i 2012 inklusive franchise hotellerne.

Tror på vækst med multibranding

Til trods for at Nordic Choice Hotels er ét selskab, driver selskabet fem forskellige kæder samt ti enkeltstående hoteller. Denne multibranding strategi har gjort, at Nordic Choice Hotels kan konkurrere i alle segmenter.

”Multibranding er et af nøgleordene for Nordic Choice’s succes. Vi kan tilbyde dig et hotel uanset, hvorfor du rejser, eller hvilket rejsebudget du har. Det er en strategi, som gør, at vi i realiteten kan have fem forskellige hoteller i samme gade, uden at de konkurrerer mod hinanden,” siger Petter A. Stordalen.

I multibranding strategien ligger også en erkendelse af, at det er vanskeligt at komme ind på nye markeder. Til trods for at København har vist sig at være et vanskeligt marked, har Nordic Choice tiltro til fremtiden.

”Vi har en tro på, at efterspørgslen vil vokse i et moderat tempo det næste årti. Købekraft og BNP vil stige med ca. 3 procent det næste år. Vores erfaring siger, at efterspørgslen på hoteltjenester vil stige i omtrent samme tempo. Jokeren er selvsagt, hvor meget ny kapacitet der vil komme ind på markedet, men det er også en af grundene til, at vi har en multibrandstrategi. Der kommer sjældent ny kapacitet til alle segmenter samtidig,” siger Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Skt. Petri bliver totalrenoveret

Torgeir Silseth lover at bevare hotellernes sjæl, men danskerne kan også forvente meget nyt.

”Skt. Petri og Comfort Hotel Vesterbro er gode hoteller. Men vi skal gøre begge hoteller endnu mere spændende. Danskerne ved ikke, hvad de har i vente, men jeg kan love dem et super lækkert Comfort hotel med nye værelser og fantastiske fællesarealer. Skt. Petri bliver eksempelvis totalrenoveret og får blandt andet ny restaurant og bar. Der er meget godt i vente,” slutter Torgeir Silseth.

For mere information:

Christine Viland