Q8 er nu Danmarks største burgerkæde:

Q8 i lokal burgerkrig

Når lysten til en saftig burger melder sig, er vejen til den nærmeste bøf blevet kortere. Medarbejderne på den lokale Q8-station er nemlig begyndt at lave hjemmelavede burgere – og ambitionerne er store. Q8 vil være byens foretrukne burgersted.

Danskerne spiser burgere som aldrig før, og nu går Q8 ind i den lokale burgerkrig.

"Vi har allerede et bredt udvalg af fastfood-produkter på vores stationer, men med vores nye burgerkoncept tager vi nu for alvor kampen op om fastfoodkunderne,” lyder det målrettet fra Q8.

Og ambitionerne hos Q8 er store.

”Vi udvikler og udvider hele tiden vores sortiment, så vi kan imødekomme vores kunders ønsker. Og da mange har efterspurgt en god burger som et alternativ til vores sandwich, er vi begyndt at lave burgere fra bunden. De består af dansk oksekød fra Himmerland uden tilsætningsstoffer, og vi bruger helt friske råvarer og klassiske, bløde og luftige burgerboller af høj kvalitet.”

Bid af burgermarkedet

Q8 går ind i den lokale burgerkrig, fordi 65 procent af den fastfood danskerne spiser, primært er burgere – og nu vil Q8 have sin bid af burgermarkedet.

”Danskerne vil gerne have fastfood, og de vil have mere af det, viser vores undersøgelser. Det er nemt og bekvemt – både til frokost og aften. Og selv om udvalget af fastfood er blevet bredere inden for de senere år, er det stadig den klassiske burger, de fleste af os foretrækker, når vi skal have et hurtigt måltid,” oplyser Q8.

Men selv om vi elsker fastfood, er vi blevet langt mere kritiske, når vi vælger den hurtige løsning. Q8’s undersøgelser viser, at smag, friskhed og pris har afgørende betydning for vores valg af fastfood.

”Den hurtige mad skal være frisk, velsmagende, nem og bekvem. Det stiller store krav til os, så derfor satser vi mere og mere på hjemmelavet mad, der laves på bestilling med friske råvarer, så vi kan tilbyde vores kunder et kvalitetsprodukt, de kan nyde på farten. Vores nye burger er vores seneste tiltag, som vi laver på bestilling på to minutter, så ikke noget med tørre bøffer hos os,” lover Q8.

Danmarks største burgerkæde

Med det nye burgerkoncept på landets 103 stationer bliver Q8 den største burgerklæde i landet. Ingen anden kæde har så mange steder, der sælger frisklavede burgere.

”Selv om vi kun har én burger på menuen indtil videre, vil vi gøre alt for, at vi bliver byens foretrukne burgersted,” lyder meldingen fra Q8.

Indtil den 14. oktober kan man prøvesmage stationens nye burger for kun 10 kr.

Nærmere oplysninger:

Kommunikationschef Marie Schou Petersen