Sådan undgår man julestress:

Midtjyderne køber julegaver fra sofaen

Når midtjyderne går på jagt efter årets julegaver, sker det for manges vedkommende bevæbnet med computeren. Over halvdelen af midtjyderne regner med at købe gaver i virtuelle butikker, og næsten 8 ud af 10 vil handle for flere penge eller det samme beløb som sidste år, hvor julens e-handel slog rekord. Det viser en helt ny undersøgelse fra YouGov, der er foretaget for SwipBox.

Når midtjyderne køber årets julegaver til deres kære, sker det for manges vedkommende med få klik på computeren. I hvert fald svarer 57 procent af midtjyderne i en ny YouGov-undersøgelse, der er foretaget for SwipBox, at de regner med at købe julegaver på Internettet. Og 77 procent svarer, at de regner med at handle ind for flere penge eller det samme beløb som sidste år i de virtuelle butikker [1] . Dermed tegner julesalget på nettet til at sætte rekord.

Ifølge Jørgen Klüwer, der er e-handelsdirektør i Dansk Supermarked, er det især bekvemmelighed og tilgængelighed, der får danskerne til at shoppe hjemmefra.

”Det er nemt at søge varer online og sammenligne priser, og man er ikke afhængig af at skulle ud i den stressede julehandel, men kan shoppe døgnet rundt, når man har lyst. Derfor er det optimalt for mange at bruge computeren i jagten på de perfekte julegaver,” udtaler Jørgen Klüwer, der er e-handelsdirektør i Dansk Supermarked.

Nemmere online shopping i Midtjylland

På grund af den øgede interesse i online shopping forventer Dansk forventer at slå alle rekorder i årets julehandel i deres onlineshop, Bilka.dk.

”Vi regner med, at salget generelt vil slå alle rekorder, men vores forventninger er ekstra høje til vores onlineshop, Bilka.dk. Vi har arbejdet hårdt på at gøre det mere bekvemt for danskerne at handle og få leveret deres julegaver,” udtaler Jørgen Klüwer.

I år har Dansk Supermarked bl.a. opstillet SwipBox’e i mange dagligvarebutikker i hele Midtjylland, der skal gøre det nemmere for midtjyderne at shoppe online.

”Det betyder, at man nu kan handle i Bilkas online shop og få sine julegaver leveret i sit nærmeste Netto, føtex eller Bilka supermarked i en SwipBox. Så kan man hente sine gaver, når man alligevel skal handle dagligvarer, og man behøver ikke være hjemme for at få sine bestilte julegaver,” udtaler Jørgen Klüwer fra Dansk Supermarked

Gratis levering til midtjyderne

Dansk Supermarkeds aftale med SwipBox betyder, at midtjyderne kan få leveret deres julegaver gratis, og det vil få stor indflydelse på julesalget, vurderer Jørgen Klüwer.

”Det er første jul, at vi har ’Klik og Hent’ med gratis levering via SwipBox, og vi tror, at det vil øge salget. De fleste af os er jo meget prisbevidste, og vi vil gerne undgå at bruge penge på levering, hvis vi kan blive fri for det”.

Levering inden jul eller gratis julegaver

Dansk Supermarked satser i år så hårdt på, at få danskerne til at handle i Bilkas online butik, at de lover pengene retur, hvis ikke julegaverne dukker op inden jul.

”Vi har indgået en aftale med SwipBox, der betyder, at man kan bestille sine julegaver indtil få dage før den 24. december – og få dem leveret inden jul. Det er vi så sikre på at kunne levere, at vi garanterer gaverne gratis, hvis det mod forventning ikke lykkes”, lover Jørgen Klüwer fra Dansk Supermarked.

SwipBox’s pakkeautomater er placeret i strategisk beliggende Netto, døgnNetto, føtex og Bilka supermarkeder i hele landet, hvorfra man kan afhente sine bestilte varer.

Om SwipBox:

• SwipBox er Danmarks nye – og billigste – service til at sende og modtage pakker. Selskabet startede sine operationer i 2013.
  • SwipBox er nemt, sikkert og hurtigt at bruge. Systemet består af over 300 selvbetjeningsautomater, som er placeret i strategisk beliggende Netto, døgnNetto, føtex og Bilka supermarkeder i hele landet. Desuden er SwipBox at finde på alle Syddansk Universitets lokationer.
  • SwipBox kan bruges til at modtage pakker fra eksempelvis en internetbutik, men også til at sende pakker mellem privatpersoner i hele Danmark. Pakkerne afhentes i det nærmeste Netto, døgnNetto, Bilka eller føtex med SwipBox.
  • www.swipbox.dk kan man læse mere om konceptet og finde den nærmeste SwipBox.

For yderligere informationer:

Henrik Gedde Moos, Administrerede direktør i SwipBox

hgm@swipbox.com

www.swipbox.com

Jørgen Klüwer, e-handelsdirektør i Dansk Supermarked

Tlf.. +45-2121 0139

E-mail: jk@bilka.dk

www.bilka.dk

[1] ”Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 1004 CAWI-interview med danskere i alderen 18-74 år, i perioden 11. - 13. november 2013”.