Salling i Aalborg i front med ’klik-og-hent’

Køb varer på nettet og hent dem selv. Tendensen breder sig med hastige skridt i Danmark, hvor ’klik-og-hent’-konceptet bliver mere og mere udbredt. Salling i Aalborg er det første stormagasin i Danmark, der nu tilbyder ’klik-og-hent’ til kunderne. Det betyder, at man kan shoppe på Salling.dk og hente pakken i butikken – eller i den lokale Netto, føtex eller Bilka.

Online shopping bliver mere og mere udbredt, og flere og flere danskere foretrækker at hente deres pakker selv, når det passer dem. Derfor har Salling i Aalborg – som det første stormagasin i Danmark – lanceret ’click & collect’ eller ’klik-og-hent’, som konceptet kaldes på dansk.

”Danskerne er vilde med at shoppe på nettet og vil helst selv bestemme, hvor og hvornår pakkerne afhentes. Derfor har vi lanceret ’klik-og-hent’ og opstillet pakkebokse i Salling, så man i ro og mag kan shoppe på vores hjemmeside og efterfølgende hente pakken i stormagasinet. Man er fri for at vente hjemme for at få sin pakke,” fortæller Benno Clausen, der er E-Commerce Manager i Salling.

Man behøver dog ikke hente sin pakke i Sallings stormagasiner. Man kan også få leveret sin pakke til sin lokale Netto, føtex eller Bilka, hvis det er nemmere. Klik-og-hent-konceptet er nemlig lavet i samarbejde med SwipBox, der er Danmarks nye selvbetjente pakkesystem, som findes i over 300 af Dansk Supermarkeds butikker over hele landet.

”Når pakken er leveret i den ønskede pakkeboks, modtager man en besked på sms eller via en mobil-app., og pakken kan hentes. Onlinehandel bliver for mange kunder meget nemmere og mere bekvemt, når man selv kan bestemme, hvornår pakken skal afhentes. At vi har åbnet op for muligheden med ’klik-og-hent’, supplerer rigtig godt vores mål om at skabe den bedste shoppingoplevelse for vores kunder,” fortæller Benno Clausen fra Salling.

Godt nyt til vin-elskere

Sallings samarbejde med SwipBox har allerede vist sig at være en stor succes. De mest populær varegrupper på Salling.dk er skønhedsprodukter, isenkram og ikke mindst vin.

”Tidligere har levering af vin krævet en fragtmand, da vægt og skrøbelig fragt har været en udfordring. Med SwipBox kan vinen leveres på en enkel og skånsom måde, som samtidig gør det nemmere at bestille vin hos os. Salling.dk er en af Danmarks største online vinhandlere, og vi kan mærke, at flere og flere benytter sig af muligheden. Du kan bestille din yndlings-vin på nettet og hente den hos os eller i dit lokale supermarked,” fortæller Benno Clausen fra Salling.

Tal fra Salling.dk viser, at det traditionsrige stormagasin langt fra kun er populært i det jyske. En stor del af Salling.dk’s onlinekunder kommer faktisk fra Sjælland. I takt med at flere og flere butikker i Dansk Supermarked får SwipBox installeret, bliver det nemlig endnu lettere for kunderne at handle på Salling.dk og få leveret varer fra det jyske til andre steder i landet.

Kan også sende pakker

Udover at pakkeafhentningen bliver nemmere for kunderne, er der også mulighed for at bruge pakkeboksene til at sende pakker til hinanden. Det er nemt og hurtigt – og så behøver man ikke stå i kø på posthuset.

”Hvis man vil sende en pakke, skal man bare gå ind på hjemmesiden www.swipbox.com og indtaste modtagers og afsenders e-mailadresse. Derefter vælger man den størrelse pakke, man ønsker at sende – og betaler. Så kan du reservere en SwipBox i nærheden af dig og sende pakken til en anden SwipBox i nærheden af modtager inden for 24 timer,” forklarer Henrik Gedde Moos, direktør i SwipBox, der står bag de nye pakkebokse i Dansk Supermarked.

For yderligere informationer kontakt:

• Benno Clausen, E-Commerce Manager i Salling, tlf. 31 15 84 68
  • Henrik Gedde Moos, direktør i SwipBox, tlf. 21 15 91 06