Avis går til angreb på outdoor-reklamer:

Rullende reklamesøjler indtager Danmark

Danskerne kommer til at se markant flere rullende reklamesøjler på vejene, hvis det står til biludlejningsfirmaet Avis. Som de første herhjemme tilbyder Avis, at virksomheder kan reklamere på deres 450 elbiler til en fjerdedel af prisen for traditionel trafikreklameplads. Allerede til sommer regner biludlejningsfirmaet med at have 200 eldrevne reklamebiler på gaden i Danmark.

Avis går til angreb på udbydere af outdoor-reklamer med et nyt annonceringskoncept. Avis Danmark har netop tilføjet 450 Nissan LEAF elbiler – verdens største enkeltordre fra en privat virksomhed – og nu er virksomheden klar til at tilbyde reklameplads på bilerne til markedets billigste priser.

”Konceptet går ud på, at virksomheder kan købe reklameplads på vores elbiler for kun 2.000 kr. om måneden. Det er en fjerdedel af prisen for traditionel trafikreklameplads. Derefter udlejer vi bilerne for 1.500 kr. pr. måned, hvilket er markedets klart laveste pris på udlejning,” fortæller Kasper Gjedsted, administrerende direktør i Avis.

Banebrydende koncept

Konceptet er det første af sin slags i Danmark, og idéen bag bunder i en stigende efterspørgsel på grønnere alternativer til reklamer på busser og taxaer.

”Mange virksomheder har efterspurgt et grønnere alternativ til de rullende reklamer på taxer og busser, da det er i bedre tråd med deres virksomhedsprofil. Ved at tilbyde annoncer på vores elbiler kan vi nu imødekomme dette ønske,” siger Kasper Gjedsted.

Virksomheder har mulighed for både landsdækkende og specifik geografisk promovering, så de kan målrette deres budskaber direkte til deres målgruppe.

”Som virksomhed kan man vælge at lade os stå for udlejningen, så sørger vi for, at bilerne kommer til at køre i de ønskede områder. Alternativt kan virksomheden også vælge at benytte bilerne internt i virksomheden eksempelvis som et alternativ til taxaer, som mange virksomheder bruger store summer på hver måned. Der er også mulighed for at tilbyde bilerne til kunder. Det er jo rullende reklamesøjler for virksomheden,” forklarer Kasper Gjedsted.

Energiselskabet E.ON i front

De første virksomheder har allerede købt ind på konceptet. En af dem er energiselskabet E.ON, der blandt andet arbejder med grøn omstilling af transportområdet, herunder netop ladeløsninger til elbiler:

”Denne annonceringsmulighed giver virksomheder en helt unik mulighed for at få deres budskaber på gaden samtidig med, at de styrker deres grønne profil. For E.ON er det klart, at konceptet har en ekstra positiv win-win dimension, fordi det for os både handler om at bane vejen for mere miljøvenlig transport, at gøre direkte reklame for elbilen via de ambassadører, der kører i elbilen og selvfølgelig at reklamere for E.ONs egne ladeløsninger,” fortæller kommunikationschef i E.ON Susanne Tholstrup.

I Danmark er Avis repræsenteret i alle lufthavne og større byer med i alt 38 udlejningsstationer. Målet for 2015 er at have flere end 50 landet over.

For mere information kontakt venligst

Kasper Gjedsted, adm. direktør i Avis