Danmarkspremiere på helt ny og sporty Chevrolet Aveo

I weekenden d. 10. og 11. september lancerer Chevrolet i Danmark en helt ny og sporty generation af den kompakte Chevrolet Aveo. Det sker til favorable priser og med bemærkelsesværdige introduktionstilbud, som skal være med til at sikre, at Aveo fra starten af bliver en rigtig stor succes. I introduktionsfasen tilbydes eksempelvis Chevrolet Aveo 1,2 LT ECO med 86-hestes benzinmotor til blot 154.995 kroner. Det udgør en besparelse på 15.000 kroner.

Aveo – sikreste bil i sin klasse

Aveo er baseret på en helt ny global General Motors platform og er helt igennem en ny bil både i teknisk og sikkerhedsmæssig forstand. Aveo har kort forinden premieren i Danmark gennemgået den officielle Euro NCAP sikkerhedstest. Her har den ikke alene opnået de maksimale 5 stjerner, men også gjort det med en individuel pointscore, som gør den til intet mindre end den sikreste bil i sin klasse baseret på beskyttelsen af voksne passagerer såvel som børn. Alle Aveo varianter er udrustet med 6 airbags, ESP, ABS, bremseassistent, hill-start-assist, højdejusterbare sikkerhedsseler og ISOFIX beslag til barnestolene.

Design og funktionalitet

5-dørs udgaven, som bliver markedsført i Danmark, er med målene l/b/h 4039x1735x1517, nu blandt klassens største og rummer let plads til 5 personer. Bilens bagagekapacitet er således ikke mindre end 290 liter – og kan forøges op til 653 liter, målt til rygstøttens øverste kant, når bagsæderyglænene lægges ned. Det er sket helt uden tab af det sportslige ydre, som ligger Chevrolet meget på sinde.

”Aveo med 5 døre har et sportsligt coupéagtigt snit uden at gå på kompromis med funktionaliteten, som hører sig til i en bil i kompaktklassen,” siger Chevrolets danske direktør, Kenneth Hansen og tilføjer: ”Vi har meget store forventninger til den nye Aveo, fordi den tager kampen op i en kategori af biler, som er meget vigtig for de danske bilkøbere. Konkurrencen i dette bilsegment er hård, men med den nye Aveo er vi godt stillet, fordi den på én gang er stærk på udstyr, sikrest i klassen og prismæssigt attraktiv.”

Righoldigt udstyr

Chevrolet Aveo er da også righoldigt udstyret. LT versionen, som er på tilbud i introduktionsfasen, har aircondition, cruise control med fartbegrænser, fjernbetjent centrallås, el-sideruder foran, multijusterbart rat og førersæde, 15” alufælge, audioanlæg med AUX, Bluetooth, CD/MP3 og USB (ratbetjening af radio og Bluetooth), boardcomputer, hill-start-assist osv. Fine detaljer som solbrilleholder, udendørs temperaturmåler og pollenfilter følger også med i prisen.

Fire motorvarianter

Chevrolet Aveo tilbydes med fire motorvarianter: Tre 1,2 liters benzinmotorer og en 1,3 liters diesel. Alle motorerne er 4-cylindrede, de to af benzinmotorerne yder hhv. 70 og 86 hestekræfter mens den tredje er en eco-udgave af 86-hestes maskinen med bedre benzinøkonomi. Dieselmotoren er den kraftigste med 95 hk.

Foto:

Den nye Chevrolet Aveo har et coupéagtigt snit og tilbyder alle de funktionelle fordele, som hører sig til i en bil i kompaktklassen. Desuden viser en netop offentliggjort Euro NCAP, at Aveo er den sikreste bil i sin klasse.

Billedmateriale kan downloades på følgende link: http://media.gm.com/content/media/dk/da/chevrolet/news.html

For yderligere informationer kontakt venligst: Pressechef, Dorthe Arvin 61 62 14 28.