Helena Christensen zoomer ind på Chevrolet

I anledningen af danmarkspremiere på den nye Aveo skyder Chevrolet i den kommende uge gang i ny og anderledes tv-kampagne med Helena Christensen. Kampagnen markerer nye tider for bilfirmaet, der i år fejrer 100 års jubilæum.

Amerikanske Chevrolet har med raketfart bevæget sig op i feltet af favoritbilmærker i Danmark. Indtil for få år siden var Chevolet i Danmark kun kendt for store amerikanske biler, men det billede har ændret sig, og i dag sælger Chevrolet 5,7 pct. af alle personbiler i Danmark.

I næste uge melder Chevrolet sig for alvor ind på markedet for kompaktbiler med Danmarks-premiere på den nye Aveo. Det sker med en ny kampagne med topmodellen Helena Christensen:

”Jeg synes, bilen er cool. Velformet og elegant. Chevrolet er et anerkendt og højt respekteret bilmærke, og det er en ære at præsentere den nye AVEO,” siger fotograf og fotomodel Helena Christensen og fortsætter:

”For mig skal en bil være en forlængelse af dig selv og af din personlighed. Den skal kunne meget mere end bare at transportere. Selvfølgelig skal de tekniske detaljer være i orden, men følelsen bilen giver dig, atmosfæren der opstår inde i bilen, når man sidder i den, det er lige så vigtige elementer for mig. Igen tvivl om, at AVEO lever op til de krav. Den føles rigtig at sidde i. Den tekniske side er total overlegen, og bilens form er organisk i sit udseende, hvilket er noget, der drager mig ved biler. Ikke for skarpe former,” fortæller hun.

Ifølge Kenneth Hansen, administrerende direktør for Chevrolet Danmark, er valget af Helena Christensen ikke en tilfældighed, men netop en markering af at Chevrolet er på vej ind i en ny æra:

Fremtidens Chevrolet er stærk ikke bare på pris, men på kombinationen af udstyr, høj sikkerhed og sporty design. En ekstraordinær bil med international klasse kræver en frontfigur med samme profil. Derfor er vi stolte af, at Helena Christensen zoomer ind på Chevrolet Aveo’en i den nye reklamekampagne” , siger Kenneth Hansen.

I år kan bilgiganten Chevrolet desuden fejre 100 års jubilæum. Chevrolet blev introduceret til det danske marked for 86 år siden.

Ved hjælp af danskeren William S. Knudsen rullede Chevrolets første europæisk byggede bil ud af fabriksdørene fra General Motors International A/S i Københavns Sydhavn allerede den 7. januar 1924. Efterfølgende blev store fabriksfaciliteter opført på Nørrebro i København, som de næste 25 år sendte lidt over 123.000 Chevrolet-køretøjer på gaderne i Europa.

For yderligere information kontakt venligst:

Administrerende direktør

Kenneth Hansen