Ny Aveo og Orlando er top-scorer i Euro NCAP sikkerhedstesten-       Aveo den sikreste bil i B-klassen

De to nyeste biler i Chevrolet modelrækken, Ny Aveo og Orlando, har opnået 5 stjerner ud af 5 mulige ved den officielle europæiske sikkerhedstest, Euro NCAP. Resultatet er netop blevet offentliggjort, og det er især værd at bemærke, at den kompakte Aveo, som introduceres i Danmark 10.-11. september, i testforløbet, scorede det bedste resultat nogensinde i kategorien ”voksenbeskyttelse” og er dermed den sikreste bil i B-klassen.

Også den rummelige, fleksible og ikke mindst 7-sædede Orlando, der kom på markedet i Danmark i foråret, har klaret sig godt. Med 5 stjerner og 80 ud af 100 points rangerer den blandt de bedste såkaldte familie-vans.

En afgørende faktor bag den høje anerkendelse er bilernes evne til at beskytte såvel voksne passagerer som børn. Chevrolet Aveo fik ikke færre end henholdsvis 95 og 87 procent af den maksimalt opnåelige score på de to specifikke områder. Chevrolet Orlando opnåede tilsvarende 95 procent for ”voksen-beskyttelsen” og 79 procent for ”børnebeskyttelsen”. Det er også et rigtig godt resultat.

”Både Orlando og Aveo er utrolig sikre biler,” siger Wayne Brannon, direktør for Chevrolets europæiske organisation. ”Sikkerhed betyder meget for os, og vi er glade for, at de to nye bilmodeller har opnået den fine anerkendelse.”

Aveo’en er som standard udrustet med 6 airbags, der er forbundet til sensor- og diagnosemoduler, monteret centralt i bilens længderetning. Den er desuden udstyret med et system, der fastholder barnestolene ved kollision, og bilens aktive sikkerhedssystemer inkluderer ABS, bremse-assistent, ESP samt elektronisk bremsekraftfordeling. Hill-start såvel som fartpilot med fartbegrænser er også standard på Chevrolet Aveo.

Orlando har som standard 6 airbags samt Isofix beslag til barnestole. Kollisions-sensorer sikrer, at dørene automatisk låses op, når de registrerer et sammenstød. ESP, elektronisk bremsekraftfordeling, ABS samt bremse-assistent er ligeledes standard på alle modelvarianter. Orlandos sikkerhedsarkitektur er i øvrigt den samme, som man finder i Chevrolet Cruze sedan, der også opnåede fem stjerner i Euro NCAP.

Foto:

Den helt nye Chevrolet Aveo, der introduceres i Danmark den 10. & 11.september, har netop opnået de maksimale 5 stjerner og nu den sikreste bil i B-klassen.

Billedmateriale kan downloades på følgende link: http://media.gm.com/content/media/dk/da/chevrolet/news.detail.html/content/Pages/news/dk/da/2011/CHEVROLET/08_24_chevrolet_aveo_orlando

For yderligere informationer kontakt venligst: Pressechef, Dorthe Arvin 61 62 14 28.