Ny ForældreIntra-app: Nemmere at følge med i børnenes skole

Hundredtusinder af forældre kan nu få lettere og hurtigere besked om, hvad der sker i deres børns skoler. Det sker, når itslearning, som driver SkoleIntra, mandag den 4. maj lancerer en ny app til ForældreIntra.

”Den nye app giver direkte og hurtig adgang til det, forældre har efterspurgt mest: En straks-notifikation når der er nyt på ForældreIntra. Desuden er den nye app designet, så det er let at få overblik, hvis man har børn i forskellige skoler eller kommuner. Alt sammen med vægt på, at sikkerheden holder SkoleIntras høje niveau,” siger Per Thorbøll, direktør for itslearning.

SkoleIntra er et af Danmarks med udbredte it-systemer. Forældre logger i gennemsnit på ForældreIntra mindst 20 gange om måneden dvs. typisk mindst en gang om dagen på skoledage. Og ofte fra mobile enheder, fortæller Per Thorbøll.

Den nye skoleapp er testet på fem kommuneskoler og blandt 300 forældre landet over, og responsen har været meget positiv, siger Per Thorbøll:

”På testskolerne er forældrene rigtig glade for, at beskederne mellem skolen og forældrene på kryds og tværs nu kommer direkte på telefonen, og derfor kan læses af forældrene med det samme. Det betyder, at flere beskeder nu bliver læst af flere – og at det også er lettere at skrive tilbage. Det letter samarbejdet mellem skole og forældre – og mellem forældrene indbyrdes,” siger han.

Den nye app er tilgængelig på App Store og Google Play.

Senere på året kommer en app til PersonaleIntra og ElevIntra.

For yderligere information

Direktør Per Thorbøll, tlf. 2044 0038.

Facts om SkoleIntra

SkoleIntra er livsnerven i danske skolers kommunikation – alene i 2014 håndterede SkoleIntra 307 mio. logins fra lærere, øvrige ansatte, forældre og elever.

SkoleIntra er let at gå til for alle – brugeren har dog kun adgang til netop de informationer og muligheder, som den enkelte skole ønsker.

SkoleIntra, der anvendes af mere end 2.000 skoler, har i dag mere end 1,2 mio. brugere.