Nyt våben mod indbrudstyvene:

Overvågning over mobilen vinder frem

Danskerne har taget et nyt våben i brug i kampen mod de mange indbrud. De er begyndt selv at overvåge deres hjem over deres mobil. Så kan de altid se, hvad der foregår i hjemmet, selvom de er på skiferie, ligger på en strand eller er på arbejde.

Antallet af indbrud er tårnhøjt i Danmark sammenlignet med andre europæiske lande, så i kampen mod de mange indbrud blev danskerne sidste år de første i verden, der fik fingrene i det innovative cloud-baseret alarmsystem ’Everhome’ fra G4S.

”Det er en kendsgerning, at der sker mange indbrud i Danmark sammenlignet med vores nabolande, og samtidig er danskerne vilde med gadgets og teknologi. Derfor syntes vi, at det var oplagt, at vi – som det første sted i verden – introducerede vores seneste intelligente alarmsystem i Danmark. Det giver nemlig danskerne mulighed for selv at installere alarmen og overvåge hjemmet via deres smartphone, selvom de er på skiferie, ligger på stranden eller er på arbejde,” siger Morten Holck Jæger, kommerciel direktør i G4S.

Prisbelønnet alarmsystem

G4S har netop vundet en prestigefuld pris i USA for udviklingen og lanceringen af ’Everhome’. Alarmsystemet blev kåret som det ’mest innovative og mest forretningsorienterede globale koncept.’

”Vi kan se, at der et stort behov for intelligente brugerløsninger – og det bekræfter prisen. Vi vil derfor fortsætte med at udvikle teknologien til smartphones med henblik på at sikre endnu større tryghed og sikkerhed for brugerne i kampen mod indbrud,” siger Morten Holck Jæger, kommerciel direktør i G4S.

Flere funktioner på vej

G4S har allerede nu planer om at give danskerne flere brugervenlige løsninger over telefonen.

”Vores næste store skridt er at bygge endnu mere smarthome-funktionalitet ind i selve alarmen, så du kan kontrollere din alarm, lys og varme samt overvåge dit hjem via én app. Dermed kan du styre hele dit hjem uden et hav af forskellige log ins, selv når du ikke er hjemme,” siger Morten Holck Jæger fra G4S.

Planen er, at de nye funktioner vil blive lanceret allerede i løbet af foråret.

’Everhome’ er udviklet af G4S Danmark i tæt samarbejde med Essence.

For yderligere information:

G4S Security Services A/S