L.Brador lancerer ergonomiske arbejdssko med unik sål for at forhindre arbejdsskader

L.Brador lancerer nu fire nye skomodeller til håndværkere og industri-/servicearbejdere. Samtlige med høj funktion og pasform. Skoene er udviklet i dialog med ortopæder, og sålformen er designet efter bygge- og industriarbejderes behov. Til håndværkere findes en vandtæt model såvel som en sandalmodel til industri og service.

Industriarbejdere, tømrere og servicearbejdere, som dagligt går og står meget, har behov for bekvemme og funktionelle sko. Ved udviklingen af de nye sko har L.Brador arbejdet sammen med ortopæder og udviklet to specialfremstillede såler, som skal forhindre arbejdsskader. Sålerne på samtlige sko har vi selv konstrueret, og sålformen er designet efter kundernes behov. Indersålen er opbygget i svangen for at forbedre komforten og mindske risikoen for f.eks. hælspore. De fire modeller er ergonomiske, stabile og giver den rigtige dæmpning i forhold til behovet.

– Vi har taget hensyn til alle momenter i konstruktionen af skoene, og da vi udviklede vores nye sål. Alt fra isætning af foden, rulning, nedtrædning og hvordan foden bevæger sig, når man tager et skridt. 70 til 80 procent af alle arbejdsrelaterede skridulykker sker, når man sætter foden ned, og idet sålen opfylder den højeste skridsikringsstandard, kan vi forhindre skader. Dokumentation viser også, at vores sål reducerer sygemeldinger og forhindrer hælspore, siger Tommy Larsson, sortimentchef, L.Brador.

Sko til industri og service

Modellerne 768 og 769 til industri- og servicepersonale er både lette og luftige samt har utroligt god dæmpning og komfort. Skoene passer til brugere, som tilbringer mange arbejdstimer med skoene på. Model 768 er en almindelig sko med snøring. Den er sval og luftig, samtidigt med at beskyttelsesnettene holder spåner og splinter ude. Sandalmodellen 769 har velcrolukning med hurtigspænde, hvilket gør det enkelt at træde ind i og ud af den. Begge modellerne er ESD-godkendte og har også en ydersål, som opfylder højeste EN-standard for skridsikring samt bløde og stabile egenskaber.

Premiummodeller til håndværkere

L.Brador lancerer også en premium-kollektion af sko med fine materialevalg og en sål, der virker skadeforebyggende, blandt andet ved hjælp af pronationsstøtte, eftersom ca. 85 % af alle personer i Norden pronerer. Håndværkerskoene 766 og 767 passer til skandinaviske fødder og er f.eks. velegnede til tømrere og industriarbejdere. Forskellen på skoene ligger i, at model 767 er vandtæt.

Sålen i håndværkerskoene er konstrueret, så skoen får den højeste klassificering i skridsikkerhed iht. EN-standard. Nitrilgummiet i ydersålen bevirker, at skoen både tåler varme overflader og opfylder kravene i den højeste klasse for varmeresistens (HRO). Samtidigt holder den til lave temperaturer og kulde. Nitrilgummi gør også, at skoene tåler syre og basiske stoffer betydeligt bedre end mange almindeligt forekommende arbejdssko på markedet. Mellemsålen i EVA, som typisk findes i f.eks. sportssko, bidrager til skoenes lethed og stabilitet.

For mere information, kontakt venligst:

Tommy Larsson, sortimentchef L.Brador
E-mail: tommy.larsson@skydda.se