Leif Bergvall Hansen – Ny adm. direktør for Lantmännen Kronfågel

Leif Bergvall Hansen tiltræder som chef for business unit Kronfågel og som adm. direktør for Lantmännen Kronfågel. Han efterfølger Jan K. Henriksen, som siden årsskiftet har været adm. direktør for Lantmännen Unibake. Reinhold Svensson som har været konstitueret som adm. direktør overdrager nu jobbet til Leif. Lantmännen Danpo er en del af Lantmännen Kronfågel Holding.

Leif er dansk, 45 år og har haft mange ledende stillinger i fødevarebranchen. Senest kommer Leif fra virksomheden Bisca, som producerer kager, kiks, mv. Her har Leif været adm. direktør siden 2006, efter fem år som salgs- og marketingansvarlig for KelsenBisca. Før dette har Leif blandt andet været direktør for Findus Danmark og divisionsdirektør for Nestlé Danmark. Leif fik erfaring med kødbranchen gennem sine fem år i begyndelsen af 1990’erne, da han bl.a. var general manager for en af ESS–Foods virksomheder i England (del af Danish Crown-gruppen).

Leif har erfaring med hele værdikæden fra produktion til markedsføring og salg. Han har gennem hele sin karriere arbejdet internationalt og har stort kendskab til de salgskanaler og markeder, som er relevante for forretningsområdet Kronfågel.

- I Leif får vi en virksomhedsleder med gedigen og bred erfaring i fødevarebranchen. Leif er en resultatorienteret og dygtig leder, som kan videreudvikle Lantmännen Kronfågel på en god måde. Det glæder os meget at få Leif med i teamet, siger Johan Karlström, chef for Lantmännens fødevaredivision.

Leif Bergvall Hansen ser meget frem til sit job:

- Lantmännen Kronfågel er en virksomhed med stor vækstpotentiale og med velkendte og populære varemærker. Det vil blive meget spændende at være med til at udvikle de fremtidige tilbud til vore kunder og bidrage til at bringe kyllingebranchen ind i fremtiden.

Leif Bergvall Hansen tiltræder senest den 1. august 2012.
Reinhold Svensson fortsætter som Vice direktør for Lantmännen Kronfågel.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Johan Karlström, chef for division Fødevarer, +46 705-408435

Leif Bergvall Hansen, kommende direktør for Lantmännen Kronfågel Holding, +45 22 10 05 44

Fakta Lantmännen Kronfågel:
Lantmännen Kronfågel Holding er nordens største kyllingeproducent med markedsledende positioner i Danmark og Sverige. Lantmännen Danpo A/S er en del af den svenske landbrugskoncern, Lantmännen. Vi producerer, sælger og markedsfører fersk, frossen og forædlet kylling under de stærke varemærker Danpo, Kronfågel, Ivars og Chicky World. Vi er i alt ca. 1400 medarbejdere og har en omsætning på ca. SEK 3.3 mia. kroner (2011). Lær mere på www.danpo.dk.

Tags: