Danske Miltronic bliver til Lapp Danmark

Report this content

Miltronic, som er en del af den globale koncern Lapp Group, ændrer navnet på sit danske selskab til Lapp Danmark. Det sker for at skabe en stærkere kobling til moderselskabet og for at tydeliggøre rollen som producent af Lapps produkter på det danske marked. Lapp Danmark kan dermed drage nytte af koncernens internationale aktiviteter og netværk.

Miltronic i Danmark har sit lokale kontor i Greve og har forsynet det danske marked med kabel- og elkomponenter fra Lapp siden 1988. Virksomheden vælger nu at styrke forbindelsen til Lapp Group, hvis varemærke er velkendt på både det danske og det internationale marked.

– Lapp Group er et indarbejdet varemærke blandt vores interessenter, og derfor føles Lapp Danmark som et naturligt valg. Navnet matcher desuden sortimentet, som først og fremmest består af Lapps Groups produkter. Navneskiftet giver virksomheden en tydeligere international karakter, hvilket vi vil kunne drage nytte af og forbedre tilbuddet til vores kunder. Vi vil dog fortsat være en dansk virksomhed, og vores kunder kan også fremover regne med at få professionel rådgivning og ekspertviden om det lokale marked, siger Kim Bender, salgschef hos Lapp Danmark.

Som følge af navneændringen vil det grafiske materiale blive udskiftet inden længe, og hjemmesiden www.miltronic.dk skifter navn til www.lappgroup.dk. Udover den grafiske profil indebærer navneændringen ingen ændringer af aktiviteterne inden for den nærmeste fremtid.

Der er vedlagt et billede af Kim Bender med høj opløsning. Hvis du har spørgsmål vedrørende billeder, kan du kontakte elin.ostblom@inmema.com.

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:
Kim Bender, Salgschef
Lapp Danmark
Telefon: + 45 43950004
Mobil: + 45 22870004
E-mail: kb@lappgroup.dk

Om Lapp Danmark/Miltronic

Lapp Danmark/Miltronic kombinerer et af markedets bredeste sortimenter af kabler, specialkabler, kabeltilbehør, elkomponenter, kapslinger og automationsprodukter med høj teknisk kompetence og kvalificeret rådgivning. Virksomheden blev startet i 1965. Den er i dag et helejet datterselskab af Lapp Group og er koncernens salgsselskab på det svenske og danske marked.
Lapp Danmarks/Miltronics hovedkontor ligger i Nyköping, hvor også lager, logistikcenter og ressourcer til kundetilpasset fremstilling er placeret. På produktionsanlægget i Hultsfred spiraliseres kabler. Der er et lokalt kontor til det danske marked i Greve, syd for København. Lapp Danmark/Miltronic omsætter for SEK 306 millioner og har 90 ansatte.

Lapp Group
Lapp Group er en global koncern med store forsknings- og udviklingsaktiviteter, egen produktion og 40 salgsselskaber i hele verden. Selskabet har 2.800 ansatte.
Yderligere oplysninger fås på: www.miltronic.se og www.lappgroup.com

Tags: