Lapp Danmark satser på beskyttelsesslanger til infrastruktursektoren

– Lancerer halogenfri beskyttelsesslange til tog og metro

Kabler og kabelbeskyttelse af høj kvalitet til tog og metro er afgørende for en tryg og velfungerende infrastruktur. Nu udvider Lapp Danmark sit sortiment og tilbyder en højfleksibel beskyttelsesslange, som er specielt udviklet til beskyttelse af kabler i togindustrien. Slangen er halogenfri og er en af de første på markedet til at opfylde de nye brandsikkerhedskrav i henhold til EN 45545-1:2013.

Der stilles stadig strengere krav til kabler og kabelbeskyttelseinden for togindustrien, ikke mindst når det gælder brandsikkerheden. LappDanmark, som har et af markedets største sortimenter af kabler og specialkabler, lancerer nu Anaconda Sealtite HFX-V0, en fleksibel beskyttelsesslange fra Anamet Europe. Beskyttelsesslangen er specielt udviklet til at beskytte kabler i jernbanebrug.

Beskyttelsesslangen HFX-V0 opfylder de nye brandsikkerhedskrav i henhold til EN45545-1:2013 for materiale og komponenter til tog. Slangen er højfleksibel og bibeholder fleksibiliteten ved meget lave temperaturer. Udover de gode flammeegenskaber er den mekanisk stærk og har en god modstandsdygtighed mod olier og kemikalier. Beskyttelsesslangen HFX-V0 kan derfor anvendes i miljøer, hvor denne type af produkt er et krav, som for eksempel i tunneller, metroer og tog.

– Dette produkt er et naturligt førstehåndsvalg til tog og metroinstallationer, siger Flemming Hundstrup, produktchef hos Lapp Danmark. Beskyttelsesslangen er specielt udviklet til at opfylde kravene om brandsikkerhed i henhold til de europæiske standarder. Den er desuden fleksibel, mekanisk stærk og modstandsdygtig over for olier og kemikalier.

Anaconda Sealtite HFX-V0 togslangei punktform:

- Opfylder brandsikkerhedskravenei henhold til EN45545-1:2013, UL94-0 og NFF16-101 Class I3/F1
- Meget temperaturbestandig, -50 til +105°C
- God olie- og kemikaliebestandighed
- Høj mekanisk styrke
- Beskyttelsesklasse:IP67 med forskruninger
- UV-bestandig

Et billede med høj opløsning er vedhæftet. Spørgsmål vedrørende billeder kan rettes til elin.ostblom@inmema.com.

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:
Flemming Hundstrup, produktchef
Lapp Danmark
Phone: +45 43 95 00 05
Mobile: +45 40 55 77 86
E-mail: fh@lappgroup.dk

Om Lapp Danmark
Lapp Danmark er en filial af Miltronic i Sverige. Företaget kombinerer et af markedets bredeste sortimenter af kabler, specialkabler, kabeltilbehør, elkomponenter, kapslinger og automationsprodukter med høj teknisk kompetence og kvalificeret rådgivning. Virksomheden blev startet i 1965. Den er i dag et helejet datterselskab af Lapp Group og er koncernens salgsselskab på det svenske og danske marked.
Lapp Danmarks hovedkontor ligger i Nyköping, hvor også lager, logistikcenter og ressourcer til kundetilpasset fremstilling er placeret. På produktionsanlægget i Hultsfred spiraliseres kabler. Der er et lokalt kontor til det danske marked i Greve, syd for København. Lapp Danmark omsætter for SEK 306 millioner og har 90 ansatte.

Lapp Group
Lapp Group er en global koncern med store forsknings- og udviklingsaktiviteter, egen produktion og 40 salgsselskaber i hele verden. Selskabet har 2.800 ansatte.
Yderligere oplysninger fås på: www.miltronic.se og www.lappgroup.com