Endnu mere beskyttelse til motoren

LIQUI MOLY gør sit additiv Marine Diesel-beskyttelse til en kemisk schweizerlommekniv for dieselmotorer

Januar 2017 – Også noget godt kan blive endnu bedre. Således tænkte LIQUI MOLY-forskerne og kom en tillægsfunktion i Marine Diesel-beskyttelsen: Additivet bekæmper ikke kun bakterier, renser brændstofsystemet, beskytter mod korrosion og forhøjer cetantallet. Nu beskytter det desuden brændstoffet klart bedre mod oxidering og ælde for at undgå problemer efter lang stilstandstid. På messen „Boot“ i Düsseldorf introduceres den nye formulering første gang og den præsenteres også på Boat Show Fredericia.

„Marine Diesel-beskyttelsen er et mangesidigt universalvåben, der kan bruges både forebyggende og ved konkrete problemer“, sagde Jan Volk, der er  ansvarlig for Marine-afdelingen hos LIQUI MOLY. „Har man dette additiv om bord, er man væbnet mod alle typiske diesel-problemer.“

Et af disse problemer er ældningen af dieselbrændstoffet. Det optræder især ved både, der har ligget stille i længere tid, eller som kun bevæges lidt. I tidens løb forandrer dieselbrændstoffets kemiske sammensætning sig. Der kan dannes harpiksagtige reststoffer, der tilstopper dyser og filter. Den nye formulering af Marine Diesel-beskyttelse bremser brændstoffets ældning og beskytter mod skadelig oxidering.

Desuden hjælper LIQUI MOLY Marine Diesel-beskyttelse også mod dieselpest. Netop ved længere stilstandstider formerer bakterier, gær og skimmelsvampe sig i tanken. De danner en sej slim, der stopper brændstoffilteret til og tvinger motoren i stilstand. Marine Diesel-beskyttelse bekæmper disse mikroorganismer. Additivet fjerne desuden aflejringer fra hele brændstofsystemet og beskytter det effektivt mod korrosion. Det indeholder endelig endnu en cetantal-forbedre, der gør brændstoffet mere tændvilligt. Også efter lang stilstandstid går motoren i gang uden problemer.

„Vores Marine Diesel-beskyttelse er den kemiske schweizerlommekniv for alle ejere af både med dieselmotor“, siger Jan Volk. „I stedet for at have behov for mange specielle additiver, dækker et eneste additiv mange anvendelsesområder.“

Den forbedrede Marine Diesel-beskyttelse præsenteres første gang på messen „Boot“, der afholdes fra den 21. til den 29. januar i Düsseldorf. Man finder LIQUI MOLY i hal 10 ved stand F18.

Med cirka 4.000 produkter tilbyder LIQUI MOLY et verdensomspændende og enestående bredt udvalg af kemiske produkter i bilbranchen: Motorolier og additiver, smørestoffer og pastaer, forskellige slags spray og bilplejeprodukter, klæbe- og tætningsmaterialer. LIQUI MOLY blev grundlagt i 1957, og alle produkter fremstilles i Tyskland. I hjemlandet er virksomheden klart markedsførende indenfor additiver og kåres år efter år som det bedste oliemærke. VIrksomheden ledes af Ernst Prost og er til stede i 120 lande. Sidste års omsætning nåede op på EUR 441 mio.