Louis Nielsen åbner ny butik i Ballerup

Mandag 11. januar slår Kaj Trane og Peter Jensen dørene op til en helt ny Louis Nielsen butik i Ballerup. De to chefoptikere lover, at åbningen kommer til at betyde øget konkurrence til gavn for kunderne i Ballerup og omegn.

Optikerkæden Louis Nielsen åbner mandag 11. januar ny butik i Ballerup Centret i de lokaler, hvor der tidligere lå en Deres tøjforretning. Butikken bliver nummer 59 i den succesfulde optikerkæde, som trodser finanskrisen med en ambitiøs plan om at nå op på i alt 86 butikker inden for de næste godt to år. Louis Nielsen åbner butikken i samarbejde med et stærkt partnerteam i form af chefoptikerne Kaj Trane og Peter Jensen, som begge ser frem til åbningen. - Jeg kan slet ikke vente med at komme i gang. Det bliver noget helt nyt at være partner og medejer af butikken. Det giver større ansvar, men også større frihed, siger Peter Jensen. - Jeg er glad for det. Stemningen i Louis Nielsen er fantastisk, og jeg har i langt tid haft en fornemmelse af, at der skulle ske noget nyt. Nu sker det, tilføjer kompagnon Kaj Trane. Erfarne optikere Louis Nielsens nye partnere i Ballerup har tilsammen en særdeles bred og solid erfaring i branchen. 40-årige Kaj Trane, der er fra Solrød Strand, har mere end 10 års erfaring, siden han blev uddannet hos Thiele tilbage i 1999. Siden har han arbejdet hos Synoptik i det storkøbenhavnske område. 30-årige Peter Jensen, der bor på Vesterbro, blev uddannet optiker for to år siden hos Tec på Frederiksberg, og efterfølgende har han også arbejdet i Synoptik, før han forlod kæden til fordel for en tilværelse som partner hos Louis Nielsen. - Jeg mener, at Louis Nielsen har branchens stærkeste brand og ser store muligheder i virksomheden. Siden jeg kom til firmaet, har jeg oplevet, at der er en super service, glade kolleger og en god ledelse. Alle er klar til at give en hjælpende hånd, siger Peter Jensen. Kaj Trane er enig og tilføjer: - Jeg mener, vi har et fantastisk koncept med priser, man selv kan stå inde for, og man får ikke dårlig samvittighed af at sige prisen til kunden. Der er en gennemskuelighed og en ærlighed omkring Louis Nielsens koncept, som jeg sætter stor pris på, siger Kaj Trane. Gang i Ballerup De to Ballerup-optikere er overbeviste om, at deres indtog i branchen nok skal sætte gang i området til kundernes fordel. - Vores 2for1 koncept, hvor kunderne får to par briller for ét par brillers pris, og vores faste lave priser på kvalitets- og designerbriller er noget, som folk i lokalområdet forstår. Der er mange valgmuligheder, og derfor er folk skrappe til at finde ud af, hvor de virkelig får noget for pengene. Så jeg tror bestemt, at vi kommer til at sætte gang i optikerbranchen lokalt til fordel for kunderne, siger Kaj Trane. Ekstra gode januar-tilbud Butikken i Ballerup kommer til at åbne med ekstra stærke januar-tilbud i form af flerstyrkeglas til blot 1 krone og enkeltstyrkeglas til 0 kroner, og så kan det jo dårligt blive meget billigere. - Men det ligger generelt i Louis Nielsens koncepter, at folk får rigtig meget for pengene, og så vil vi naturligvis sætte en ære i at levere en service i topklasse i den nye butik i Ballerup, siger Peter Jensen. Gratis synsprøver Der er forfriskninger til kunderne, når det går løs på åbningsdagen i Ballerup, hvor der ventes et stort rykind af kunder. Blandt andet fordi butikken udover gode januar-tilbud kører med gratis synsprøver den første uge. Topchef glad for partnerskab Den administrerende direktør for Louis Nielsen A/S, Mads Nygaard, er glad for, at dørene nu bliver slået op til butik nummer 59. - Vores ambition er at øge antallet af butikker i Danmark til 86 over de næste par år. Som led i den strategi er det en fornøjelse, at Kaj Trane og Peter Jensen nu rykker ind i Ballerup og dermed også bidrager til at styrke vores position, så vi kommer endnu tættere på kunderne i hovedstadsområdet, siger Mads Nygaard. ###