Drømmeaftale for M2 Retail Solutions: Bang & Olufsen indgår strategisk partnerskab med M2 om etablering af butikker

Report this content

Rydöbruk/København, 24 juni 2013 – Bang & Olufsen vælger svenske M2 Retail Solutions som sin partner inden for butiksindretning. M2 skal med udgangspunkt i det nye design tegne, konstruere og levere alt interiør til hovedparten af Bang &Olufsen’s butikker over hele verden. Denne epokegørende kontrakt er set både fra en finansiel, image- og vækstmæssig vinkel vigtig for M2 Retail Solutions, der er hjemmehørende i Halland i Sverige, og som forventes at rekruttere medarbejdere og ekspandere de kommende år.

På verdensplan driver Bang &Olufsen i øjeblikket omkring 850 butikker, og det nye koncept for butiksindretning skal indføres i såvel nye som eksisterende butikker.

”Vi er utrolig stolte over at kunne føje Bang & Olufsen til vores kundeportefølje. Denne aftale er en anerkendelse af vores kompetencer og en belønning for vores ensidige fokus på partnerskab med førsteklasses luksusbrands med sigte på at etablere os på de internationale markeder,” sagde Björn Jernberg, M2 Retail Solutions.

Bang & Olufsen, der er kendt for sit design og sin eksklusivitet inden for forbrugerelektronik, har i skrivende stund forhandlere i over 70 lande. Den første butik, der er indrettet efter det nye butikskoncept, er den nyåbnede flagskibsbutik på Strøget i København.

”M2 har omfattende erfaring i at indrette detailforretninger og har spillet en nøglerolle i lanceringen af vores nye butikskoncept,” fortalte Niels Erik Haug-Larsen, direktør for Bang & Olufsens Retail Network Development.

For M2 Retail Solutions – en førende global spiller inden for etablering af detailbutikker – har det nye partnerskab endnu en betydning.

”At kunne opnå vækst er ikke alle forundt i Sverige i disse tider. Vores globale tilstedeværelse og aktiviteter gør det muligt for os at følge vores klienter, uanset hvilket marked de begiver sig ind på. Som resultat af dette er vi i stand til at sikre jobs hjemme i Sverige, og det vil forhåbentlig også kunne medføre oprettelse af nye stillinger både internt og længere ude i forsyningskæden,” tilføjede Jernberg.

For yderligere information kontakt venligst:

Björn Jernberg, Marketing Director, M2 Retail Solutions, tlf. +46 735 229 112,

bjorn.j@m2retailsolutions.com

Morten Juhl Madsen, Bang & Olufsen email: MJM@bang-olufsen.dk

Bilde: Björn Jernberg, Marketing Director, M2 Retail Solutions

M2 Retail Solutions tilbyder komplette løsninger til butiksetablering til globale førsteklasses detailforhandlere – fra design af butikskoncept til nøglefærdige butikker. Virksomheden, der er grundlagt i 1935 i Rydöbruk uden for Halmstad, har kontorer i Sverige, Danmark, Kina og Hongkong. Inden for de seneste 15 år har M2 Retail Solutions stået for design og butiksindretning af over 2.000 detailbutikker og 1.500 shop in shops i over 70 lande. Virksomheden har omkring 70 ansatte og en årlig omsætning i omegnen af SEK 150 millioner.