DnB NOR først i Norden med elektronisk gavekort

Oslo 16. november 2005 – Som den første bank i Norden lancerer DnB NOR nu et elektronisk gavekort, der kan bruges alle steder, hvor et normalt MasterCard accepteres. Med Gavekort MasterCard giver man dermed en forudbetalt gave, som kan bruges i de fleste butikker og hæveautomater verden over.

Kortet leveres med et gaveomslag og en konvolut, som er afpasset efter forskellige anledninger, som f.eks. jul og fødselsdag. Giveren vælger et beløb mellem 200 og 5000 kroner, som på forhånd sættes ind på gavekortet. Prisen for gavekortet er 50 kroner. Modtageren kan bruge gavebeløbet, præcis som han eller hun vil, i et af MasterCards 23 millioner brugersteder verden over. ”Denne type betalingskort med et forudbetalt beløb er blevet en succes uden for Norden. Vi har derfor store forventninger til dette nye produkt, og er glade over, at vi er den første bank i Norden, der kan tilbyde vore kunder et Gavekort MasterCard,” siger Einar Kirkebø, markedschef i DnB NOR. ”For os i Norden er dette en ny og spændende måde at give en gave på. Mange ønsker at give en gave, som modtageren kan bruges præcis som han eller hun vil, og et elektronisk gavekort er en flot og praktisk måde at opnå dette på. Efter at denne type forudbetalte produkter er vokset i omfang internationalt, er det meget spændende, at DnB NOR som den første nordiske bank tilbyder sine kunder et forudbetalt gavekort,” siger Carlos Rodriguez, Norden-chef hos MasterCard. --- About MasterCard International MasterCard International is a leading global payments solutions company that provides a broad variety of innovative services in support of our global members’ credit, deposit access, electronic cash, business-to-business and related payment programs. MasterCard manages a family of well-known, widely accepted payment card brands including MasterCard®, Maestro® and Cirrus® and serves financial institutions, consumers and businesses in over 210 countries and territories. The MasterCard award-winning Priceless® advertising campaign is now seen in 105 countries and in 48 languages, giving the MasterCard brand a truly global reach and scope. For more information, go to www.mastercardinternational.com. Kontakt: Lena Eklund, MasterCard: lena_eklund@mastercard.com Tlf: +46 8 545 01861