Stærkt første kvartal fra Mekonomen Koncernen

• Omsætning øget med 8% til 803 mio SEK mod 744 mio i Q1 2009.
  • EBIT øget med 57% til 90 mio SEK mod 57 mio i Q1 2009. 11% mod 8% i 2009
  • Resultat efter finansielle poster øget med 67% til 91 mio SEK mod 54 mio SEK
  • Resultat efter skat øget med 70% til 67 mio SEK mod 39 mio SEK.
  • Resultat per aktie 2,08 SEK mod 1,2 SEK

Mekonomen Danmark

For Mekonomen Danmark er resultatet for første kvartal også markant forbedret i forhold til 2009, idet omsætningen er øget med 5% i forhold til Q1 2009 og EBIT udgør 3% mod 0% 2009. Resultatforbedringen skyldes primært den øgede omsætning samt den øgede fokus på omkostningsbesparelser.

Hos Mekonomen Danmark glæder vi os over, at vi trods markant øget fokus på omkostningerne, samtidig har formået at øge omsætningen med 5%. Dette er naturligvis et meget stærkt og loyalt signal fra vore kunder om, at de ser Mekonomen som en seriøs og stærk leverandør af autoreservedele og tilbehør. Dette er vi meget stolte over og vi vil fortsætte med at forbedre vore koncepter og udvide vort sortiment, for at støtte væksten hos vore værkstedskunder.

Samtidig tager vi det som et signal på at vor store satsning omkring landsdækkende markedsføring nu begynder at vise sin effekt.  Vi er stolte over at vore kunder har støttet os loyalt den sidste tid, hvilket i høj

Aktiviteter i Q1 2010

Mekonomen Danmark A/S har i Q1 2010:

• Lanceret Danmarks 1’ste Mega enhed i Holbæk
  • Lanceret Mekonomen Direkt, hvor forbrugeren via et telefonnummer – 70 140 140 – har mulighed for at komme i kontakt med alle vore Mekonomen Autoteknik værksteder
  • Øget antallet af varenumre i vort katalog med mere end 8.000
  • Øget antallet af Mekopartner værksteder med 34 (øget antal fra 01.04.2009)
  • Øget antallet af Mekonomen Autoteknik med 12 (øget antal fra 01.04.2009)

Fremtiden

Mekonomen Danmark vil fortsætte med at konsolidere virksomheden med henblik på øget lønsomhed. Dette skal ske gennem et program, hvor vore filialchefer får mulighed for at købe sig ind i filialerne og dermed blive medejere, samt ikke mindst etablering af flere filialer rundt omkring i DK, hvor vi skønner der opstår (eller allerede er) et behov for en Mekonomen afdeling.

For mere information kontakt:

Adm. Direktør, Lars From

Mobil: +45 2978 6015

Mekonomen gør BilLivet enklere. Det gør vi gennem et bredt og lettilgængeligt udbud af konkurrencedygtige og innovative løsninger og produkter til virksomheder og forbrugere.Vi er Skandinaviens største virksomhed indenfor reservedele og tilbehør til biler, med egen grossistvirksomhed og mere end 200 butikker samt 1000 værksteder, der arbejder under Mekonomens varemærke.