Den nye GLC Coupé: Her er de danske priser

Det er nu muligt for danske kunder at bestille den nye GLC Coupé fra Mercedes. Den sporty SUV fås i tre varianter, og priserne begynder ved 770.700 kroner.

Flere billeder på www.mercedespress.info

GLC Coupé er den anden SUV-coupé fra Mercedes efter GLE Coupé, som blev lanceret i 2015. Ideen om at krydse det komfortable interiør, den hævede køreposition og det robuste udseende kendt fra SUV-segmentet med coupéens sportslige design og fremtoning tiltaler stadigt flere kunder.

GLC Coupé bygger på GLC SUV, som blev lanceret for et år siden. GLC Coupé har 4MATIC firhjulstræk og 9-trins automatgear som standard, ligesom sportsaffjedring og muligheden for at vælge fem forskellige køreprogrammer via Dynamic Select. Bak-kamera og Easy-Pack bagsmæk, som kan åbnes med foden under kofangeren, indgår også, ligesom en række sikkerhedsfunktioner også gør det. Blandt andet Sidewind Assist, som kompenserer for pludselige vindstød.

Indledningsvis kommer GLC Coupé i tre varianter: To diesel-modeller og én med benzinmotor. Alle med den markante diamantgrill.

Diesel

GLC 220 d 4MATIC Coupé, 170 hk – 787.900 kroner

GLC 250 d 4MATIC Coupé, 204 hk – 814.900 kroner

Benzin

GLC 250 4MATIC Coupé, 211 hk – 770.700 kroner

Både en plug-in- og AMG-version bliver præsenteret senere på året.

Læs mere om GLC Coupé her

David Engstrøm

Presse- og kommunikationschef

Mercedes-Benz Danmark

Telefon: 6038 9830

E-mail: david.engstrom@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Tags: