Ny direktør for Mercedes-Benz i Danmark

Björn Hauber er blevet udnævnt til ny administrerende direktør for Mercedes-Benz i Danmark og Sverige. Han kommer fra en position som øverste chef for Fujian-Benz Automotive og har en lang karriere hos Daimler AG bag sig. Björn Hauber tager over efter Marc Boderke, der er blevet udnævnt til administrerende direktør for Mercedes-Benz i Østrig, Tjekkiet og Polen.

”Mercedes-Benz har oplevet en stærk vækst på det danske marked og jeg ser frem til at tage virksomheden til det næste niveau”, udtaler Björn Hauber om sin nye rolle.

Björn Hauber, der er svensk, har haft en international karriere inden for Daimler AG, hvor han startede som trainee in 1996. Han er i dag President & CEO for Fujian-Benz Automotive Co. Ltd. i Kina. Fujian-Benz er et joint venture mellem Daimler og Fujian Motor Group, der producerer Mercedes-Benz varebiler som Sprinter og Vito. Før dette var Björn Hauber øverste ansvarlige for salg og marketing hos Mercedes-Benz personbiler i Kina, og har tidligere betrådt en række chefstillinger inden for salg, produkt og marketing hos Mercedes-Benz i hovedkontoret i Tyskland og internationalt.

Björn Hauber efterfølger Marc Boderke, der er blevet udnævnt til administrerende direktør for Mercedes-Benz i region Central Europa, der tæller markederne Østrig, Tjekkiet og Polen. Mens Marc Boderke har været direktør i Danmark og Sverige, har Mercedes-Benz forstærket sin markedsposition og opnået all-time high salgsresultater for personbiler i både Danmark og Sverige.

Efter den succesfulde udvikling under Marc Boderkes lederskab er vi glade for, at Björn Hauber nu tager over. Jeg er overbevist om, at Björn vil fortsætte de gode takter og forstærke vores position på markedet” fortæller Marcus Breitschwerdt, chef for Mercedes-Benz Cars Europe:

Både Björn Hauber og Marc Boderke tiltræder deres nye roller den 1. marts 2016.

For yderligere information, kontakt venligst:
Mercedes-Benz Danmark AS
Lars van het Erve
PR & Kommunikationschef

Tlf.: 45 3378 5433

Email: lars.erve@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Citater

Mercedes-Benz har oplevet en stærk vækst på det danske marked og jeg ser frem til at tage virksomheden til det næste niveau.
Björn Hauber