Populært flådestyresystem er standard i ny Actros

www.mercedespress.info Det populære styresystem FleetBoard er standardudstyr i den nye Mercedes-Benz Actros, der kan bestilles i Danmark fra d. 1. september. FleetBoard effektiviserer kørslen, så serviceintervallet øges med op til 30.000 km, og brændstofforbruget falder med 5-15 procent. Systemet leveres med en grundig introduktion, der gør det let at gå til for nye brugere

Danske vognmænd kan nu se frem til en markant forbedring af kørselsøkonomien. Mercedes-Benz’ flådestyresystem FleetBoard, der allerede er monteret i over 80.000 køretøjer i udlandet, introduceres nu i Danmark som standardudstyr i den nye Actros.
Færre eftersyn og længere på literen Blandt de umiddelbare fordele ved det nye styresystem kan nævnes de markante brændstofbesparelser og et fald i hyppigheden af serviceeftersyn. Erfaringerne viser nemlig, at brændstofforbruget med FleetBoard falder med 5-15 procent, og at den effektive kørsel betyder mindre slid på køretøjet. Det betyder helt konkret, at en FleetBoard kontrakt på bilen øger det maksimale serviceinterval med 30.000 km.

”Sammen med Actros giver FleetBoard vognmændene muligheden for at udnytte bilens potentiale til det yderste. Den nye Actros har den nye og mere miljørigtige OM 471 motor, der bruger over 6 procent mindre brændstof end sin forgænger, og med FleetBoard bliver brændstofbesparelserne endnu større,” siger Mikael Voigt, der er Sales Manager for FleetBoard i Danmark.
Et system der er let at gå til Og investerer man i den nye Actros, skal man ikke frygte, at systemet er svært at gå til. Mercedes-Benz tilbyder nemlig et fire måneders gratis abonnement på de services, der kan kobles til FleetBoard-hardwaren i bilen.

”Vi giver en grundig introduktion til systemet ved levering. Og efter en måned med systemet besøger vi chaufførerne og præsenterer vores analyse af kørestilen sammen med gode råd til en mere brændstoføkonomisk kørestil. Desuden coacher vi i hele testperioden løbende vognmanden om hans brug af systemet. Dertil kommer, at der i den nye Actros er indbygget en supportfunktion, EcoSupport, der helt uafhængigt af FleetBoard løbende giver chaufføren feed-back på kørestilen og dermed hjælper ham til at fastholde de gode kørevaner,” siger Mikael Voigt.

”Vi har omfattende erfaringer med FleetBoard i udlandet, og de viser entydigt, at en investering i flådestyringssystemet betyder markante besparelser for flådeejeren og i sidste ende en styrkelse af flådeejernes konkurrenceevne og en øget overskudsgrad,” slutter han.

Fakta om FleetBoard: • FleetBoard er en telematikløsning, der tilbyder modultilpassede abonnementer inden for traditionel flådestyring samt kørsels- og chaufførdokumentation, kørselsoptimering, upload af køretøjsdiagnose til værkstedet samt Logistik Management med bl.a. navigation og scanning af pakker m.m.

• På nuværende tidspunkt er FleetBoard det produkt, der har den bredeste anvendelighed på markedet. FleetBoard er standard i den nye Mercedes-Benz Actros, men kan sagtens eftermonteres i lastbiler af andre mærker, og lave kørestilsanalyser på tværs af disse.

• FleetBoard hjælper flådeejere igennem en række services: Vehicle management består af en træning af chaufførerne på basis af kørestilsanalysen, så de reducerer brændstofforbruget, slid på køretøjet og antallet af ulykker. Gennemsnitligt forbedrer FleetBoard chaufførens kørsel svarende til en reduktion af brændstofforbruget med 4 liter pr. 100 km. Samtidig hjælper Vehicle Management med at optimere tilgængelighed og køretid ved vedligeholdelsesplanlægning, telediagnose og hurtig hjælp i tilfælde af tekniske problemer.
Logistics management indeholder fire aspekter. For det første indfries alle logistiske muligheder med individuel tilpasning til shipping- og transportvirksomheder. Dernæst medfører Logistics Management mere sikkerhed, komfort og professionel support til chaufførerne. For det tredje indebærer servicen en løbende kørselsdokumentation. Endelig tilbyder FleetBoard også hardware til bilen med individuelt tilpasset brugerflade alt efter behov og opgave og en avanceret navigationsenhed.

Time management medfører en optimal oversigt og udnyttelse af chaufførernes restkøretid og timer til afregning og giver en nem håndtering og downloads af førerkortdata og data fra digital fartskriver.

Truck Servicemanagement knytter via FleetBoard lastbilen til en Mercedes-Benz servicepartner, som dermed har mulighed for at se alle relevante data om service og fejlkoder. Dermed er du sikret, at værkstedet er godt forberedt, når bilen kommer på værksted, og ikke mindst at de rette stumper er i servicebilen, hvis lastbilen får et kritisk stop.

For yderligere information, kontakt: Mikael Voigt, FleetBoard Sales Manager Danmark Tlf.: +45 2835 7982 E-mail: mikael.voigt@daimler.com Læs mere om FleetBoard på www.fleetboard.com