Post Danmark afgiver kæmpeordre på Mercedes-Benz el-varebiler

De kommende måneder tager Post Danmark imod 50 nye eldrevne varebiler fra Mercedes-Benz af modellen Vito E-Cell. Den historisk store ordre på el-varebiler udløber af Post Danmarks forsøgsordning med el-biler på Bornholm, som nu udbredes til hele landet.

Der bliver skrevet historie, når Mercedes-Benz i løbet af foråret leverer ikke mindre end 50 eldrevne Vito E-Cell til Post Danmark.

”Ordren på de 50 Vito E-Cell er den største samlede ordre af denne type bil i Europa, og det vidner om, at det danske marked er parat til elbiler i fuld skala”, fortæller Markus Denzler, salgsdirektør for Mercedes-Benz erhvervsbiler i Danmark og Sverige.

Aftalen med Post Danmark markerer næste skridt i et succesfuldt samarbejde, der begyndte tilbage i 2011 som et forsøg med eldrevne postbiler på Bornholm.

”Vi er både glade og stolte over, at det er lykkedes os at udvide vores samarbejde med Post Danmark. Forsøget med Vito E-Cell på Bornholm har været så stor en succes, at Post Danmark nu har taget skridtet fuldt ud og udbredt ordningen til alle dele af landet”, siger Søren Christensen, der er salgschef for Mercedes-Benz varebiler i Danmark.

Perfekt til nærdistribution
Vito E-Cell har en rækkevidde på 130 kilometer, hvilket er mere end rigeligt til Post Danmark, der primært skal bruge bilerne på kortere distributionsruter i de større danske byer. Samtidig oplader bilen ved nedbremsninger, og det gør bilen ideel til bykørsel med mange stop.

Verdens første serieproducerede el-varebil
Vito E-Cell er den elektriske pendant til Mercedes-Benz’ populære varebil Vito, der har mere end 15 år på bagen og i dag er solgt i flere millioner eksemplarer på verdensplan. Vito E-Cell blev første gang præsenteret for det internationale marked i 2011 som verdens første serieproducerede el-varebil, og Danmark var blandt fem udvalgte testlande for Daimler-koncernens ambitiøse el-bilsatsning.

Vito E-Cell er blot ét af flere resultater af Mercedes-Benz’ mangeårige udvikling af mere miljøskånsomme teknologier og endnu et skridt på vejen mod virksomhedens overordnede vision om emissionsfri kørsel.

”Mercedes-Benz arbejder fokuseret på at forme en bæredygtig transportsektor med mere energi-effektive køretøjer og et bredt udvalg af alternative brændstoffer; fra gas til brint og elektricitet. Vi er bevidste om vores ansvar som bilproducent, men uden ambitiøse virksomheder som Post Danmark bliver drømmene om emissionsfri kørsel aldrig til virkelighed,” siger Søren Christensen fra Mercedes-Benz.

For yderligere information, kontakt venligst:
Mercedes-Benz Danmark AS
Kommunikationschef Lars van het Erve
Tlf.: 3378 5433 / Mobil: 6023 9021

Email: lars.erve@daimler.com

Mercedes-Benz Danmark AS er den officielle importør af Mercedes-Benz i Danmark og er en del af den globale bilkoncern Daimler AG, som har hovedkontor i Stuttgart, Tyskland.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Vi er i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Tags:

Citater

Ordren på de 50 Vito E-Cell er den største samlede ordre af denne type bil i Europa.
Markus Denzler