METTLER TOLEDO frigiver app til konduktivitetskonvertering

Den nye gratis mobilapp giver teknikere og fagfolk inden for instrumentering mulighed for at konvertere mellem koncentration og konduktivitet. Den fås i App Store, Google Play og på MT.com.

METTLER TOLEDO Process Analytics offentliggør frigivelsen af en smartphone-/tablet-app, der konverterer konduktivitetsaflæsninger til koncentrationsniveauer og omvendt.

En af hovedapplikationerne for måling af elektrolytisk konduktivitet i procesanalytisk kemi består i analyse af opløsningsstyrke i kontrol eller overvågning af koncentrationer. Princippet bag denne analytiske metode er baseret på rene salte og syrer, der udviser meget karakteristisk adfærd for elektrolytisk konduktivitet i forskellige koncentrationer i vandige opløsninger.

De karakteristiske konduktivitetskurver i kemiske opløsninger er ofte svære at fremskaffe, idet litteratur om emnet er begrænset, og data ikke offentliggøres bredt. Med den gratis CONDverter-app leverer METTLER TOLEDO Process Analytics et enkelt referenceværktøj, som giver brugeren mulighed for at vælge en type fra en liste over typisk anvendte industrikemikalier og derefter indtaste en koncentrationsværdi. CONDverter beregner og viser den tilsvarende konduktivitetsværdi i mange forskellige måleenheder. Værktøjet virker også omvendt ved at beregne koncentration efter indtastning af en konduktivitetsværdi.

"Jeg var overrasket over, at ingen havde tænkt på at lave det før," siger Erik Chan, der er konduktivitetsproduktchef hos METTLER TOLEDO Process Analytics. "Konvertering mellem koncentration og konduktivitet er et hyppigt forekommende behov, og et praktisk værktøj på telefonen gør livet meget nemmere."

CONDverter-appen fås i App Store og Google Play Store og på:

Se METTLER TOLEDOs portefølje af konduktivitetssensorer på: http://www.mt.com/global/en/home/products/Process-Analytics/conductivity-sensor.html

For spørgsmål , kontakt venligst :

Michael Breer
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.

Citater

Eric Chan