METTLER TOLEDO introducerer Sensors That Learn™

Teknologien Intelligent Sensor Management fra METTLER TOLEDO omfatter verdens første lærende sensorer til procesanalyse. Avancerede algoritmer giver sensorer mulighed for at lære procesbetingelser i løbet af én dag.

Et stort problem i forbindelse med betjeningen af systemer til inline-procesanalysemåling er, at man ikke ved, hvornår pH-sensorer kræver vedligeholdelse, eller om en sensor uventet vil svigte. METTLER TOLEDO har en løsning på dette i form af deres Intelligent Sensor Management (ISM®)-teknologi og Sensors That Learn™.

ISM er en digital platform til analytiske sensorer, der øger proces pålideligheden, forenkler sensorhåndtering og reducerer vedligeholdelse. I sin kerne indeholder ISM en række avancerede algoritmer, der løbende overvåger en sensors tilstand og leverer diagnoseværktøjer, der forudser, hvornår vedligeholdelse er påkrævet, og hvornår en sensor vil nå afslutningen af sin driftslevetid.

Nye ISM-algoritmer, der blev lanceret i 2015, giver pH-sensorer mulighed for at lære af betingelserne i en proces. Sensors That LearnTM leverer mere nøjagtig diagnostik om sensorens tilstand, hurtigere end de tidligere versioner, og forbedrer ensartetheden af information om sensorens levetid.

iSense-software er et support- og vedligeholdelsesværktøj til ISM-sensorer. Når en ISM-sensor er tilsluttet til en pc, der kører softwaren, vises alle relevante data på softwarens iMonitor-skærm vha. enkle farvekoder, som giver mulighed for en hurtig evaluering af sonden. Hvis diagnostikken anbefaler, at sensoren kræver vedligeholdelse (f.eks. kalibrering), guider iSense operatører trinvist vha. enkle animationer, så der opnås et vellykket slutresultat. En nyudgivet version af iSense indeholder funktioner som f.eks. overførsel af læringsdata på programmer mellem sensorer for at levere den størst mulige forsikring om sensorydelse fra første installation.

Der findes en version af iSense til medicinalindustrien, som overholder 21 CFR del 11, hvilket forbedrer sikkerheden af e-dokumentation.

For yderligere oplysninger henvises til http://www.mt.com/isense

For spørgsmål , kontakt venligst :

Michael Breer
 ' 45 43 27 08 00
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.