METTLER TOLEDO lancerer intelligent, bærbar ph-måler

Den bærbare Pro2Go™ ph-måler er designet til at-line-brug i laboratoriet eller udendørs og leverer hurtige målinger, enhånds-betjening og fantastisk holdbarhed. For øget driftspålidelighed informerer måleren ligeledes brugeren, når den tilknyttede sensor skal kalibreres eller udskiftes.

METTLER TOLEDO Process Analytics annoncerer lanceringen af deres håndholdte Pro2Go ph-måler.

Bærbare ph-målere er et godt alternativ til laboratoriemålinger, og til når en in-line-sensor ikke er påkrævet.

METTLER TOLEDOs Pro2Go kombinerer ergonomisk design med innovativ måling i et letvægtsinstrument. Den robuste, vandfaste måler er kompatibel med ph/redox-sonder til både analog og digital METTLER TOLEDO intelligent sensorstyring (ISM™). ISMs funktioner inkluderer Plug and Measure-drift for fejlfri opsætning og forebyggende diagnostik, der angiver, hvornår den tilknyttede sensor skal kalibreres, vedligeholdes eller udskiftes.

Kompatibiliteten med METTLER TOLEDOs ISM og analoge sensorer betyder, at ph/redox-sonderne, der anvendes til in-line-måling, også kan anvendes sammen med Pro2Go.

Målerens lagringskapacitet på 2.000 målinger, bruger- og prøve-id samt dataoverførsel til PC'er via en USB-grænseflade giver sikker datastyring.

"Denne slanke enhed indeholder meget værdifuld funktionalitet«, siger Sabine Eisenmann, produktchef hos METTLER TOLEDO. ”Pro2Go er designet til nemme og praktiske målinger selv over lange perioder med gentagen måling."

Besøg http://www.mt.com/pro for yderligere oplysninger

For spørgsmål , kontakt venligst:

Michael Breer
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.