METTLER-TOLEDO lancerer online klorid-/sulfatanalysator

3000CS-analysatoren er et onlineinstrument, der leverer automatiseret klorid- og sulfatmåling på ppb-niveau med henblik på korrosionsovervågning af kemikalier på kraftværker.

METTLER TOLEDO Process Analytics lancerer et onlineinstrument til direkte måling af ætsende ioner i vand og dampe på kraftværker.   Klorider og sulfater forårsager grubetæring og spændingskorrosion i dyre kraftværkskomponenter, som fx turbiner og kedler, hvilket medfører omfattende vedligeholdelse og uplanlagte afbrydelser. Overvågning af disse ioner ved lave ppb-niveauer er derfor blevet identificeret som nøglemålinger i kemikalier på kraftværker.   METTLER TOLEDO Thornton  3000CS- analysatoren  giver online, sporbare klorid- og sulfatmålinger til korrosionsovervågning. 3000CS bruger mikrostrømningsteknisk kapillærelektroforese, en ionisk udskillelsesteknologi, som et alternativ til dyre offline-metoder, såsom ionkromatografi og induktivt koblet plasma.   Enheden er udstyret med halvautomatisk kalibrering og en intuitiv berøringsskærm, der giver mulighed for betjening uden behov for omfattende oplæring. METTLER-TOLEDOs Intelligent Sensor Management-teknologi i analysatoren leverer diagnosticering, der forudser, hvornår der er behov for vedligeholdelse eller udskiftning af forbrugsvarer.   "3000CS-enheden giver præcise klorid- og sulfatmålinger hver 45. minut uden indgriben fra operatørens side," siger Akash Trivedi, produktchef for analysatorer hos METTLER-TOLEDO Process Analytics. "Den giver kontinuerlig overvågning af skadelige ioner og et hurtigt investeringsafkast, idet den eliminerer behovet for omkostningstunge interne eller eksterne laboratorieprøver."

For spørgsmål , kontakt venligst :

Michael Breer
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.