METTLER TOLEDO Thornton annoncerer system til mikrobiel overvågning af farmaceutisk vand i realtid

METTLER TOLEDO Thornton, en af de førende producenter af analytiske onlineinstrumenter til overvågning af renset vand, annoncerer introduktionen af sin 7000RMS-analysator til løbende måling af biobyrde i realtid inden for medicinalindustrien.

Siden 1996 har det været muligt at overvåge konduktivitet og total organisk carbon (TOC) i farmaceutisk vand online. Derimod har bestemmelse af mikrobiel kontaminering næsten udelukkende krævet laboratoriemåling af kulturer. Den tid, det tager at dyrke kulturer, og de omfattende tests af brugssteder resulterede i flere dages forsinkelse ved identifikation af mikrobielle afvigelser.

"Medicinalindustrien har i årevis været på jagt efter metoder til måling af biobyrde i realtid", siger Anthony Bevilacqua, forsknings- og udviklingschef hos METTLER TOLEDO Thornton. "Denne teknologi vil være en uvurderlig hjælp til medicinalvirksomheder til validering af vandsystemer i realtid, reduktion af omkostninger til offline prøveudtagning og eliminering af tests af falske positiver", tilføjede James Cannon, Pharmaceutical Market Manager hos Thornton.

7000RMS sikrer kontinuerlig analyse af mikrobiel og inert partikelforurening, hvor det kræves i vandsystemer eller på brugsstedet. Den kompakte enhed sikrer ikke blot bestemmelse af biobyrden i vandsløjfer i realtid, men sænker lønomkostningerne via reduceret prøvetagning, reducerer energiforbruget ved bedre styring af desinficeringscyklusser og giver større procesforståelse og produktsikkerhed.

I modsætning til andre moderne teknikker til måling af mikrober i vand kræver teknologien laser-induceret fluorescens (LIF), som anvendes af 7000RMS, ikke tidskrævende farvning eller brug af reagenser. Implementeringen af LIF-teknologien i analysatoren kombineret med detektion af Mie-spredning og avancerede softwarealgoritmer muliggør samtidig måling af partikelantal og bestemmelse af, om partikler er mikrober eller inert materiale.

Analysatoren er velegnet til online- og atline-brug samt til laboratoriemåling af stikprøver. Den er forsynet med en touchskærm med flere datakommunikationsmuligheder, herunder SCADA-tilslutning med ModBus TCP, flere analoge udgange samt Wi-Fi-forbindelse.

Du kan finde flere oplysninger på: www.mt.com/7000RMS

For spørgsmål , kontakt venligst:

Michael Breer
 '+45 43 27 08 00
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher: • Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.