METTLER TOLEDO udgiver en vejledning til måling af ledningsevne, teori og praksis

METTLER TOLEDO har udarbejdet en ny vejledning til procesindustrien, der forklarer målingsteori, sensorteknologi og praksis for måling af ledningsevne og resistivitet med ledningsevne-/modstandssensorer

Ledningsevne måling og -kontrol spiller en afgørende rolle i mange kemiske, farmaceutiske, bioteknologiske, elektriske, mikroelektroniske processer såvel som mad- og fødevareprocesser. Ledningsevne måling har en lang række anvendelser, herunder analyse af vands renhed, overvågning af omvendt osmose og ionbytningsydeevne, rengøringsprocedurer, kontrol af kemiske processer og til analyse af industrielt spildevand.

Elektrisk ledningsevne er blevet målt i mere end 100 år og er stadig en vigtig og udbredt analytisk parameter i dag. Den høje pålidelighed, følsomhed, hurtige respons samt det relativt billige udstyr gør ledningsevne til et værdifuldt, letanvendeligt værktøj til kvalitetskontrol. I nogle applikationer er ledningsevnens gensidige måling opsat som resistivitet.

METTLER Toledos nye vejledning giver en grundlæggende forståelse for måling af ledningsevne og resistivitet, vigtige faktorer, der påvirker målingen, og mulige fejlkilder samt både teoretiske og praktiske forhold i forbindelse med pålidelig kalibrering og måling i forskellige applikationer.

Vejledningen kan downloades fra http://www.mt.com/conductivity-guide

For spørgsmål , kontakt venligst :

Michael Breer
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.