METTLER TOLEDOs Foundation Fieldbus-versionen af M400-transmitteren tillader fjernovervågning af sensorer

METTLER TOLEDO har lanceret M400-transmitteren med Foundation Fieldbus-protokol. M400 er en 4-leder-transmitter med flere parametre, der tilbyder avanceret styring til procesanalyser, herunder intelligent sensordiagnostik og kompatibilitet med optiske opløste oxygen sensorer. Foundation Fieldbus i M400 giver BUS-kommunikation i  ikke-farlige produktionsprocesser.

METTLER TOLEDO Process Analytics annoncerer lancering af M400-transmitteren med Foundation Fieldbus-kommunikation.

M400 4-leder-transmitteren dækker alle almindelige analytiske parametre som fx opløst ilt (optiske og amperometriske sensorer), pH og CO2 til farmaceutiske eller elprduktionsapplikationer. En kombination af berøringsskærm og softkeys på frontpanelet giver enkel og pålidelig betjening, selv ved brug af handsker.

M400 accepterer analoge sensorer og METTLER TOLEDOs digitale ISM-sonder (Intelligent Sensor Management). ISM er en teknologiplatform, der bruger mikroelektronik indbygget i sensorer til at levere en række funktioner, der ikke er tilgængelige med analoge sonder. Disse omfatter diagnostik, der forudsiger, hvornår sensoren trænger til vedligeholdelse eller kalibrering. Disse oplysninger er tilgængelige via Foundation Fieldbus-protokollen for integration med aktivstyringsværktøjer (Asset Management).

Desuden kan udgangen fra den tilsluttede sensor kortlægges til forhold som fx "godt", "dårligt" eller "usikkert" for at afspejle, hvor godt sensoren fungerer i øjeblikket. Dette giver realtidsoplysninger om sensoren, så man kan have tillid til målepunktets ydeevne.

"Tilføjelsen af ​​Foundation Fieldbus giver en problemfri integration af sensortilstand og diagnostik i processtyringssystemer," siger Helen He, Product Manager hos METTLER TOLEDO Process Analytics. "Så det bliver enkelt at fjernovervåge analytiske målepunkter."

For yderligere oplysninger om M400 kan du besøge: www.mt.com/M400, www.mt.com/M400video

Besøg http://www.mt.com/pro for yderligere oplysninger

For spørgsmål , kontakt venligst:

Michael Breer
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.