METTLER TOLEDOs nye enkelt punkt vejeceller er skræddersyede til fyldningsapplikationer

METTLER TOLEDOs nye SLP85xD vejecelle er som skabt til automatiseret vejning og er ideel til dynamiske vejeapplikationer i påfyldningsmaskiner og transportbånd. Dens kompakte design sparer producenter omkostninger til ingeniørarbejde og installationer.

METTLER TOLEDO kan med glæde meddele lanceringen af den nye kompakte enkelt punkt SLP85xD vejecelle. Dens hastighed og evne til at blive indbygget i store netværk forbedrer produktiviteten, når flere flasker, dåser eller tromler på et splitsekund skal vejes samtidigt og parallelt.

Fuldt integreret elektronik kan fange 1.200 vægtværdier pr. sekund, hvilket gør dem ideelle til påfyldning i flere linjer og checkvejning. Hurtig tilslutning via EtherNet/IP, PROFINET IO RT eller PROFIBUS DP er indeholdt i den kompakte enhed for nem integration og start. Det mindsker også ledningsføringsarbejde og kræver mindre materiale, hvilket betyder lavere omkostninger for maskinproducenten.

Takket være omfattende overbelastningsbeskyttelse er produktets levetid meget lang. Beskyttelsen sikrer modulet mod eksterne kræfter uanset retning, og derved beskyttes modulets nøjagtighed både under normal drift og i tilfælde af funktionsfejl i udstyret.

SLP85xD vejeceller er hermetisk lukkede (IP69K), så de kan rengøres med højtryksvandstråler. Dette opfylder Clean-In-Place-krav og reducerer nedetid for rengøringsprocessen.

Vejecellen kan bruges til enten at styre hele påfyldningsprocessen med dens digitale udgange eller som en sensor, der kun skal levere hurtige vægtresultater til styresystemet. I begge tilfælde sikrer en hurtig opdatering af vægtværdier den hurtigste reaktionstid til styring af påfyldningsventilerne.

Sammen med hurtige vægtværdier sender vejecellen også diagnostiske oplysninger til styresystemet om sin egen tilstand og om påfyldningsapplikationens status. Disse oplysninger kan bruges til forebyggende vedligeholdelse for at minimere nedetid. Status LED'er på vejecellen viser også disse diagnostiske oplysninger, som er et visuelt signal, der altid er til stede, selv når der ikke er nogen kommunikation med vejecellen.

Yderligere oplysninger om, hvordan robuste SLP85xD vejeceller fra METTLER TOLEDO er designet til at yde størst mulig nøjagtighed og hastighed i kompakt og hygiejnisk udstyr med lang levetid, findes på www.mt.com/SLP85xD

For spørgsmål , kontakt venligst:

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og forhandler af vægte til brug i laboratorier og i industrien.
Inden for området industrivægte, terminaler og vejeceller er Mettler-Toledo en af verdens førende leverandører. Vi er kendt for vores højkvalitets vejeløsninger med høj præcision.
POWERCELL®- vejecellerne er verdens mest nøjagtige og pålidelige brovægtsvejeceller.
Vi tilbyder digitale og analoge vejeceller med OIML og NTEP godkendelser samt ATEX og FM godkendelser til brug i eksplosionsfarlige områder.