Ny METTLER TOLEDO-transmitterserie til anvendelse inden for proces- og vandanalyse

METTLER TOLEDO's afdeling for procesanalyse har annonceret en ny serie af multiparametertransmittere til anvendelse inden for proces- og vandanalyse. M300-transmitterserien kan bruges med både analoge og METTLER TOLEDO's digitale Intelligent Sensor Management (ISM®)-sensorer, med muligheder for forudkalibrerede sensorer og visning af avancerede værktøjer, der gør det muligt at forudsige vedligeholdelse.

ISM-teknologiens sensordiagnostik giver operatøren mulighed for at overvåge sensorernes tilstand og udføre påkrævet vedligeholdelse, før målingerne bliver påvirkede, så man på den måde undgår risikoen ved ikke-planlagt down-time. Når der er oprettet forbindelse til sensoren, genkendes de forudkalibrerede ISM-sensorer automatisk af transmitteren via et digitalt håndtryk.

De nye M300-transmittere leveres med trykfølsom skærm med høj kontrast og en tydelig menustruktur med henblik på hurtig adgang til alle funktioner. Sammen med METTLER TOLEDO’s unikke Transmitter Configuration Tool (TCT) kan alle indstillinger hentes til USB-nøgle, så de hurtigt kan overføres til andre M300-enheder i marken.

Den nye M300-transmitter fås i1/4 og 1/2 DIN NEMA 4X-kabinetter og er designet til at modstå aggressiv indendørs eller udendørs montering.

Nærmere oplysninger kan indhentes på METTLER TOLEDO’s webside eller hos den lokale repræsentant. Der findes en video om M300 her: ( M300 ).

For spørgsmål , kontakt venligst :

Michael Breer
michael.breer@mt.com

METTLER TOLEDOs Process Analytics-afdeling udvikler og fremstiller instrumentering og sensorer til procesmåling og -styring og tilbyder måling af pH, opløst ilt og luftformig ilt, opløst ozon, turbiditet, iltreduktionspotentiale, resitivitet/konduktivitet, total organisk carbon og flow. METTLER TOLEDO Process Analysis består af to forretningsenheder, Ingold og Thornton, hvis produkter almindeligvis anvendes inden for blandt andet følgende brancher:
• Lægemiddelindustrien og bioteknologi • Industrien for kemisk behandling og raffinering • Bryggeri, føde- og drikkevareproduktion • Energi- og dampproduktionsanlæg • Fremstilling af mikroelektronik

For yderligere oplysninger henvises til www.mt.com/pro

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.