Nye justerbare lodder fra METTLER TOLEDO, som opfylder OIML-kravene, hjælper med at forenkle rutinetest af vægte

Nye lodder fra METTLER TOLEDO med justerbare kaviteter er ideelle til rutinetest af vægte i produktionsmiljøer. Lodkavitetens gevindåbning muliggør justering ved en let drejning uden behov for specialudstyr og sparer derved tid, penge og lagerplads.

Det er med stor fornøjelse, at METTLER TOLEDO lancerer sine Standard Line-lodder til præcisionstest . Alle Standard Line-lodder fremstilles ifølge ISO 9001-retningslinjer, overholder de amerikanske Food and Drug Administration-standarder og opfylder OIML R111-kravene for at sikre, at målinger overholder gældende forskrifter.

Nøjagtige og slidstærke Standard Line-testlodder med knapper går fra 1 mg op til 20 kg for at opfylde rutinebehovene for test af stort set enhver vægt eller applikation. Både knap- og pladelodder fremstilles af rustfrit stål af høj kvalitet. Afskaffelsen af specialudstyr til justering sparer tid og penge i forbindelse med vedligeholdelse af testlodder.

Ikke blot kan Standard Line nemt justeres, så der er løbende præcision ved arbejdsgange, de modstår også støv og fugt, hvilket gør lodderne mere stabile på langt sigt. Lodder kan også rengøres med alkohol for at reducere risikoen for krydskontaminering. Dette kan især være kritisk i omgivelser, hvor fødevarer, medicin og kemiske produkter behandles.

Lodder fås enkeltvis eller i sæt og leveres i slidstærke, stødfaste æsker, der overholder FDA-standarder. Dette holder lodderne rene og beskytter dem mod skader ved uheld.

Få mere at vide om, hvordan justeringsmulighederne og holdbarheden af Standard Line-testlodderne kan hjælpe med at strømline rutinetest af vægte og samtidig reducere lageret af testlodder og pladskrav.

For spørgsmål , kontakt venligst :

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.